1

Onderwerp: puzzel

Hoi hoi,

Inmiddels is mijn eerste puzzel een feit.
Alleen heb ik nu een vraagje. Hoe krijgen jullie je plaatje zo mooi. Ik vind mijn puzzelplaatje zo plat.
Maar ik zie weleens plaatjes voorbij komen en die zijn zo mooi afgewerkt.

Hoe doen jullie dat?

Ik bedoel zoiets bijv :http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=21468

Het plaatje is niet zo plat. Dat wil ik dus ook.
Hoe moet ik dat doen?

Alvast bedankt :)

Patty

2

Re: puzzel

je bedoeld deze he?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=21468

gewoon proberen denk ik.. ik doe ook wel eens het een dikker dan het andere uitsnijden of een laagje erbovenop..

ik denk dat iemand met meer ervaring je beter op weg kan helpen, want ik doe ook meestal maar wat ;)

Veel oefenen :lol:

Je moet je plaatje "in de diepte zien", wat is de basis en wat ligt erop, nu ga je van beneden naar boven werken. Dus eerst de basis maken en dan steeds nieuwe laagjes erop leggen, de lijnen soms niet recht snijden maar met je vingers wat boller maken.

op www.felicitaartjes.nl staat een voorbeeld

4

Tja, dat is lastig uit te leggen. Je moet eigenlijk bedenken wat je wat boller of hoger wil hebben, en dat dan nog een keer uitsnijden en re bovenop leggen. Randjes mooi bijwerken met een tooltje... Misschien een keer een workshop puzzelen doen?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

Ha Patty,

snap precies wat je bedoelt. Is nog knap lastig zeker als je niet zo'n handige freubelaar bent zoals ik. Ik heb onlangs een cursus gedaan bij Inge en een Sarah gepuzzeld die nu in de vriezer ligt te wachten totdat ze morgen op een taart mag. Maar was knap lastig. Zij doet trouwens ook extra stukjes eronder i.p.v. erop. Veel geleerd helaas nog veel te weinig naar mijn zin. Kan wel een hele dag aan de gang voordat je alles weet volgens mij. Ik heb nu een opdracht voor Spiderman die ik wil gaan puzzelen maar is erg moeilijk denk ik. Vooral tijdig aan de gang en het af en toe even wegleggen.

Succes

gr. Ellen

6

Hoi hoi,

Nou ik heb gister Fifi gepuzzeld. Die moet op een taart voor aankomende zaterdag.
Op zich ging het wel redelijk, alleen was mijn fondant zo zacht dat het steeds krom trok als ik erin sneed. Uiteindelijk is mijn plaatje wel leuk geworden hoor:)

Ik heb geprobeerd hier en daar wat 3D aan te brengen. Is een beetje gelukt, maar ik blijf het lastig vinden.

Ik zal vanavond effe een foto maken van mijn Fifi en plaatsen.

@ Ellen, ja tijdig aan de slag gaan is zeker een goeie :)
ach, we gaan gewoon heel veel puzzeltaartjes maken of alleen de puzzels, dan leren we het wel ;)

Bedankt dames, voor al jullie tips.

Bij mijn volgende plaatje ( strawberry shortcake) zal ik ze zeker ter harte nemen :)

Groetjes,
Patty