1

Onderwerp: buikpijn

jongens ik heb er buikpijn van: vrijdag moet ik mijn eerste 'betaalde' marsepeinen stapeltaart leveren. Voor 40 personen, 3 hoog. Ik heb er slapeloze nachten van en wil nog even bevestiging van jullie of ik het goed doe:
voor 40 personen heb ik 1 bodem van 28, 1 van 24 en 1 van 20. Ik wil ze stutten met de bij de webshop gekochte houtjes en 1 zuurstok in het midden voor de stevigheid. Ik moet ze 35 km verderop brengen, in de auto in een grote krat, evt met deksel, koelelementen erin en slaapzak erop tegen de inschijnende zon.

GAAT DIT ALLES LUKKEN????? Of zie ik nog wat over het hoofd?

HELP!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: buikpijn

Tuurlijk gaat het lukken! Veel succes en plezier!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

3

nou dat gaat helemaal lukken joh!

ik heb gisteren een stapeltaart gemaakt 2 laags voor de bruiloft van de  broer van een vriendin van me.. ze wonen anderhalf uur rijden van hiervandaan...

En de taart is heelhuids GESTAPELD!! (want dat wilde ze persee) aangekomen hoor.

Wij hadden hem in een tupperwareachtige cuverdoos gedaan, de taart is gestut met "heul veul" kitkats :)  hij staat nu in de koeling op standje 1... en kreeg net een smsje dat de taart nog steeds leeft :)

4

3 verdiepen gaat perfect. Stokjes goed positioneren, niet gewoon in een cirkeltje.
goed opletten dat de stokjes even lang op maat geknipt zijn. Een beetje icing tussen de verdiepjes kan geen kwaad.
Dat gaat helemaal lukken hoor. Veel succes.

5

Ik doe nooit een stok er helemaal doorheen en heb 5 hoog topsy turvy vervoerd, in 1 keer, was wel maar 10 minuutjes rijden, maar volgens mij is het toch wel: 'hij overleeft het of hij overleeft het niet!
Belangrijk is wel een goede stabiele ondergrond die niet vervormd als je de taart optilt en je deuvels goed recht afzagen zodat ze goed op de onderlaag steunen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Zo als ik het lees gaat dat helemaal goed komen! :Y

7

Okee, had ik effe nodig, bedankt allemaal en jullie horen en zien ´m nog wel voorbij komen...

Groetjes Wendy

8

Tis gelukt!! Hij staat in de parade en ik kreeg vanavond telefoon dat hij goed is blijven staan en dat-ie heerlijk was! Ze vertelde overigens wel dat de zuurstok al wat zacht was geworden (dus die durf ik niet meer te gebruiken voortaan; ik pak wel een houten stok!)
Vond het nog een zenuwslopend gebeuren allemaal, bijvoorbeeld hoe weet je nou dat je precies in het midden zit waar je de gaten in de kartons heb gemaakt! Ik heb uiteindelijk de middelste en bovenste taart over de stok heen laten zakken. Belachelijk misschien? Tips?
En achteraf; als je naar de foto's kijkt vind ik dat je maar weinig echte 'lagen' ziet, het verschil is te klein. Volgende keer toch maar met m'n verstelbare bakrand aan de gang om van 30 naar 25 naar 20 te gaan, denk ik....

Groetjes Wendy