Onderwerp: mijn verjaardagstaarten
Nou hier zijn ze dan, mijn eigen verjaardagstaarten.
Ze smaakten beter dan dat ze eruit zien
.
Pas mijn 2e bakbeurt dus nog steeds een beginneling, en dat merk je.
1e taart: biscuit met citroenkwarkpudding van mona en laagje lemon curd, bedekt met mmf.
2e taart: chocobiscuit met aardbeikwarkpudding van mona met laagje gestolde chocolade en daarover jam, bedekt met chocofondant van .... (weet even niet meer hoe die heet regalice oid, van de webshop).
En zo zien ze er aangesneden uit.
Mijn min/baalpunten
:
- groene mmf scheurde op bepaalde plekken dus niet mooi strak. Te dun?? Er zat een half kilo mmf op een taartje van 20 cm, best veel vond ik. Bij aansnijden bleek het ongeveer 4 mm te zijn, da's toch zat?
- chocobiscuit brak een stuk af tijdens verplaatsen, teruggepropt
- chocofondant niet mooi schoon (poedersuiker resten, vlekjes, hoe kan dat nou, zie ik bij jullie taarten niet)
- bij aansnijden zakten bij beide taarten het midden van de taartpunt een beetje in, is het dan te zwaar gevuld?? Of te koud, ze stonden in de berging (gisteren redelijk koel denk rond de 15 graden). Had de restjes gisterenavond in de koelkast en vanmiddag voor mezelf gesneden en dat ging stukken beter
voortaan maar toch in de koelkast bewaren.
- chocolaagje was geen succes. Had gewoon chocoglazuur van dr oetker gesmolten,netjes gestold, jam erover. Maar toen met aansnijden :-( hele brokken zodat mijn taartpunten niet echt mooi waren.
Kortom zat verbeterpunten dus tips zijn echt van harte welkom
!!
Ik geef je een taart elke dag