1

Onderwerp: mokka

hallo...ik ben een klein beetje in paniek..ik bak nu een tijdje taarten en heb voor a.s. weekend voor het eerst een bestelling voor een 'vreemde'. Hij heeft als enige wens dat het iets met mokka moet zijn, voor de rest mogen we het zelf weten. Ik had nog niet echt iets met mokka gedaan dus ben vol goede moed eens gaan oefenen. Ik heb de mokkacreme van de recepten gemaakt. Ik vond 'm eigenlijk niet zo lekker, te boterachtig ofzo. Mijn vader -altijd bakker geweest- vond hem ook niet zo.... Ik raak nu een beetje zenuwachtig. Wie heeft er nog tips of andere recepten? Ik vond de creme wel goed om af te smeren, maar om te vullen te boterachtig. Ik las ergens op het forum iets over mokkacreme plus maar kon het recept eigenlijk niet vinden.

groetjes alinda

2

Re: mokka

heb je al botercreme geprobeerd met enkele drupppeltjes mokkaessence ik vind dat wel lekker

3

Kijk eens bij de recepten van www.tartacadabra.nl , er staat een koffiebavarois bij en meringuebotercreme, dat is botercreme die wat meer 'fluffie' is, kun je natuurlijk ook i mokkasmaak maken.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Kijk eens bij de recepten van www.tartacadabra.nl , er staat een koffiebavarois bij en meringuebotercreme, dat is botercreme die wat meer 'fluffie' is, kun je natuurlijk ook in mokkasmaak maken.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

ik had laatst gewoon botercreme gemaakt en met wat eetlepels koffie en chocoladepasta erdoor gedaan en dat was heerlijk :)

6

ja botercrememix met wat sterke oploskoffie erbij. Of slagroom met sterke oploskoffie er doorheen ook errug lekker

7

Ik vond de mokkasmaak wel goed trouwens..puur te boterachtig, de substantie zeg maar. Volgens mijn vader moet er bbr door, maar hij wist ook de hoeveelheden niet meer uit zijn hoofd.

8

zo maak ik hem altijd

Recept voor mocca creme

Ingredienten:
150 gram roomboter
75 gram of meer lichtbruine basterdsuiker
75 gram poedersuiker
2 dl. geklopte slagroom
10 theelepels oploskoffie.

De boter(op kamertemperatuur) met de basterdsuiker en de poedersuiker tot een glad mengsel
roeren. Lang genoeg roeren om de suiker goed op te lossen. De geklopte
slagroom er voorzichtig doorheen scheppen.
De oploskoffie oplossen in een kopje met een bodempje water.
Gebruik vooral niet te veel water! Schep deze koffie-oplossing door de
creme . De hoeveelheid koffie is persoonlijk, het mag meer en het mag
minder zijn.

ben niet zo'n liefhebber van botercreme maar dit smaakt wel lekker :D

mischien heb je er wat aan groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl