1

Onderwerp: Kwarktaartcitroenvulling met lemon curd.....

Hoi, hoi, Ik moet een taart maken met lemon curd erin. Nu heb ik dat nooit zelf gegeten, maar er moet in ieder geval nog een laagje bij natuurlijk. Ik heb met de zoekfunctie al heel veel info gevonden. Een combi met kwarttaartcitroen van Mona lijkt me wel wat. Maar nu de vraag...... Moet de taart dan niet de koelkast in. Dat spul bederft toch zo buiten de koelkast. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat heel vaak denk als ik al die vullingen voorbij zie komen. Wel lekker.... maar moet in de koelkast.... Dat is toch tegenstrijdig met het feit dat taarten bekleed met marsepein en fondant juist NIET in de koelkast moeten.....

Wie helpt....

Corinne
Sugar & Flour

2

Re: Kwarktaartcitroenvulling met lemon curd.....

Met de vulling kan ik je niet helpen. Ik weet niet of dit lekker is bij elkaar volgens mij wel als ik dat zo weleens lees op het forum.

Je kunt de taarten wel in de koelkast zetten. Ik zet dan wel de koelkast op standje 1 of 2 en bewaar de taart gewoon in de doos. Even van te voren eruit halen en de taart blijft gewoon mooi. Ik lees inderdaad ook weleens over zwetende taarten enzo maar bij mij gaat dit gewoon goed hoor.
Suc-6 en laat je even weten hoe de vulling smaakte? Ik wil dit namelijk ook weleens proberen.

3

Bij mij ook hoor, zoals sarina beschrijft! Ik snap die verhalen over smelten ook altijd niet zo; hier zet ik ze als het zo warm is ook altijd in de koelkast, haal ze er op tijd weer uit om in de kelder (daar is het ongeveer 14 graden) te acclimatiseren zeg maar, en dan gaat het altijd goed!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

deze vulling past heel goed bij elkaar en is lekker fris.

taarten in de koelkast heb ik weinig ervaring mee, ze staan bij mij meestal in de garage

5

bij mij staan taarten altijd in de koelkast, nooit problemen gehad

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Ik zet mijn taarten ook altijd in de koelkast. Zonder doos, als het voor onszelf is. Met doos als het voor een ander is. Nog nooit problemen mee gehad.

Groetjes, Sylvia