1

Onderwerp: Papiertjes laten los

Altijd laten de papiertjes in meer of mindere mate los van de cakejes als ik cupcakes bak. Het is mooier als het er een beetje omheen blijft zitten. Bij de foto's hier zie ik geen losse papiertjes.

Wat doe ik verkeerd?

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Papiertjes laten los

welke papiertjes gebruik je.
ik heb er een aantal uitgeprobeerd maar die van de webshop zijn bij mij de enige die blijven zitten

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

3

Ik heb die van C1000 en die gaan goed,
moet alleen wel je kleurtje tussen zitten!

4

ligt bij mij ook aan de papiertjes
die van de xenos doen het bij mij goed
die van c1000 juist weer helemaal niet 
die van de webshop helaas ook niet allemaal
mischien een combinatie van je cakerecept/mix en de papiertjes ??

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

5

Ik gebruik de cupcake mix van de hebshop hier, en dan de muffinvorm van de Ikea
(en de cupcake papiertjes van C1000) die combi is de laatste keer goed gegaan!

6

Bij mij gaan ze soms wel los, andere keren weer niet.. bij kleintjes niet, bij grote wel.. een grote ramp!

7

Heb je een hetelucht oven of een conventionele?
Want ik heb een vaag vermoeden dat het daar wel eens aan kan liggen. Dit idee heb ik gebaseerd op het feit dat met dezelfde cupcakemix, zelfde merk boter, zelfde bakingcups, zelfde baktijd, in de ene oven (hetelucht) de papiertjes toch (eerder) loslieten dan in de andere oven.

Maar 't is dus maar een theorietje h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

Heb je een hetelucht oven of een conventionele?
Want ik heb een vaag vermoeden dat het daar wel eens aan kan liggen. Dit idee heb ik gebaseerd op het feit dat met dezelfde cupcakemix, zelfde merk boter, zelfde bakingcups, zelfde baktijd, in de ene oven (hetelucht) de papiertjes toch (eerder) loslieten dan in de andere oven.

Maar 't is dus maar een theorietje h

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

9

Hier ook hetelucht oven (combi).
De wat dikkere papiertjes laten bij mij los (blijven wel mooier van kleur, dr Oetker bijvoorbeeld), Hema en webshop (de witte) blijven bij mij prima zitten.

10

valt me net in dat het er bij mij aan zou kunnen liggen dat ik nog wel eens vergeet de cakjes uit de muffinvorm te halen om af te laten koelen zou het natuurlijk ook van los kunnen laten

die hete luch zou het ook nog kunnen zijn indd
wat veel theorietjes trouwens
mischien gewoon een kwestie van geluk hebben :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

11

RiTi schreef:

Hier ook hetelucht oven (combi).
De wat dikkere papiertjes laten bij mij los (blijven wel mooier van kleur, dr Oetker bijvoorbeeld), Hema en webshop (de witte) blijven bij mij prima zitten.

Yep, hier hetzelfde, ook in het bezit van hetelucht/combi en de wat dikkere papiertjes laten ook bij mij inderdaad sneller los als de dunne van bijv. blokker en webshop. Dus wellicht komt het ook een beetje door de papierdikte?

Groetjes Rineke

12

Ik weet dat dit al een vrij oud topic is, maar wil toch nog reageren op dit bericht.
Ik ben na een lange tijd weer eens aan het bakken geslagen en ben begonnen met cupcakes (lekker snel klaar zeker als je 'energievoorraad' maar beperkt is).

Bij mij laten helaas ook de papiertjes los, ook die van wilton. Volgens mij zou het kunnen liggen aan het feit dat de onderste stapel baking cups behoorlijk wijder is dan het stapeltje dat daar in zit. Die vouwen krijg je al als je de cups in de muffinvorm zet. Ik krijg ze dan ook niet meer goed. Het is net of ze iets te groot zijn.

Heeft een van jullie misschien een goede tip?

13

net cc gemaakt, en tot mijn ergenis, papiertjes ook bijna alle papiertjes los
maar hoe dat kan opgelost worden??

14

Ik heb ondervonden dat mijn papiertjes loslaten (of indeuken aan de onderkant) als ik de cupcake mix te hard of te lang mix. Ik mix nu altijd op de laagste stand van de mixer en 4 minuten op de klok, geen seconde langer, dan gaat het prima. Probeer eens of het helpt. Ik gebruik overigens (uiteraard! :+) de cupcakes mix van ons (van de webshop dus :))

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

15

Ik gebruik ook jullie cupcakemix. Maar het gaat mij er ook om dat de baking cups net niet goed passen in de muffinvorm.

16

Sinds ik de vormpjes van Patisse gebruik heb ik geen problemen meer met loslaten!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

17

Martinique schreef:

Sinds ik de vormpjes van Patisse gebruik heb ik geen problemen meer met loslaten!

Waar koop je die?

18

Ik gebruik geen CCmix. Ik gebruik gewoon biscuit mix. Is dat erg??

19

bebjebenthe schreef:

Ik gebruik geen CCmix. Ik gebruik gewoon biscuit mix. Is dat erg??

Nee hoor, kan ook!
Je kan ook cakemix gebruiken, eventueel een schepje citroenrasp erdoor....smaakt heerlijk fris!

20

Kee, dan is het goed!

21

Ik bakte laatste minicupcakes, helft chocoladecake, andere helft vanillecake. Papiertjes om de chocolade bleven keurig zitten, van de vanillecake lieten ze los tijdens het afkoelen.

volgens mij ligt het dus eerder aan het beslag, dan aan de papiertjes, maar ben er nog niet uit.

22

papiertjes van Patisse laten absoluut niet los, heb al verschillende andere geprobeerd maar met allemaal problemen.
van Patisse blijven netjes zitten welke cakemix ik ook gebruik.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

23

Maar waar kun je die kopen?

24

Een tijdje terug heb ik daar met Marlies van party cupcakes over gemailt. Van haar kreeg ik de tip het beslag als alles er in zit 2-3 minuutjes langer te mixen. Daardoor wordt de suiker beter opgenomen 18 min. in de oven op 185 graden, tray dan nog ff omdraaien en nog 2-3 min in oven laten zitten tot ze egaal bruin zijn. Eruit halen en pas na 20 min uit tray halen.
Sinds ik die handelingen van Marlies doe heb ik geen loslatende caisses meer!!!
Zet um op met bakken!!!

25

smarianne schreef:

Een tijdje terug heb ik daar met Marlies van party cupcakes over gemailt. Van haar kreeg ik de tip het beslag als alles er in zit 2-3 minuutjes langer te mixen. Daardoor wordt de suiker beter opgenomen 18 min. in de oven op 185 graden, tray dan nog ff omdraaien en nog 2-3 min in oven laten zitten tot ze egaal bruin zijn. Eruit halen en pas na 20 min uit tray halen.
Sinds ik die handelingen van Marlies doe heb ik geen loslatende caisses meer!!!
Zet um op met bakken!!!

huh ? ik snap hem niet ,

ik heb altijd cupcake mix die 4 minuten gemixt moet worden , moet ik die mix langer mixen ?
en dus niet met een lage temp beginnen met bakken ?ik begin meestal op 140
ik dacht dat dat moest zodat ze mooi vlak werden ? dat worden ze ook maar ze laten dus wel los
maar dus gewoon heel hoge temp 180C

en wat bedoel je met trai omdraaien ?
en moeten ze in het cupcakeblik afkoelen ?

hoop dat ik meer duidlijkheid kan krijgen ik moet er deze week weer aardig wat bakken en zie er nu al tegen op dat ze weer loslaten..

Berichten [ 1 tot 25 van 36 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Papiertjes laten los