Onderwerp: gisteren eerste taart gemaakt,ook nieuw!
Hallo Allemaal,
na weken van meegluren op deze site had ik zoiets van: ik wil dit ook kunnen!!!
nog nooit echt gebakken( Behalve dan cake/appeltaart/koekjes oftewel het pakjes werk) kon ik niet wachten om te beginnen.. ( ik wil nl zeker cursussen volgen want dat is zeker nodig :-) )
Ik ben dus gisteren begonnen met de kapsels te maken van cake,( niet biscuitdeeg,ga ik trouwens zeker bestellen) en tijdens het afkoelen heb ik botercreme en bokkepootjes vulling gemaakt.
Omdat dit de allereerste keer was heb ik gekozen voor ganache bekleding van de halve taart en vulling van mono chocomousse en bokkepootjescreme( zie foto's taarten parade)
en de cake van de cakevorm heb ik doormidden gesneden en 2 snitt's van gemaakt met dezelfde vulling als de taart alleen bekleding van botercreme en gedecoreerd met ganache.
Helaas vielde halve taart vlak voor ik foto's wilde maken en deganache was helemaal ingeduikt en de decoraties geplet, heb hem dus geprobeerd te redden maar helaas, volgende keer dus voorzichtiger zijn.
leerzame ervaring gisteren want hoewel het maken van de botercreme en bookepootjes creme/ganache erg meeviel( dankzij de recepten op deze site) vond ik het bekleden van de snitt's en decoreren van beide taarten erg moeilijk.een vaste hand is zeker nodig dan :-)
ik ga dus zeker aan de cursus want wat ik boven al schreef, ik wilook van die mooie taarten kunnen maken, ze zijn schitterend , complimenten aan alle baksters!
bedankt alvast voor het kijken in de taartenparade en sorry voor de lange lap tekst zonder alinea's maar op de een of andere manier paste het anders niet.
groeten van een beginneling, Conny