1

Onderwerp: hoe moet ik gravel maken?

Ik heb een opdracht voor een tennistaart aanstaande zaterdag.Nou wil het meisje geen gras maar een gravelbaan.
Ik dacht zelf om een klein cake'je te bakken met rode kleurstof en dit op de taart te verkruimelen.Maar zou dat een goed idee zijn?
Ik zie wel eens zand op taarten en ik meen dat het gwoon kruimels zijn.

Wie weet het?

groetjes Notje

Groetjes Notje

2

Re: hoe moet ik gravel maken?

Die kruimels die je op taartjes ziet zijn meestal kaakjes die verkruimeld worden. Je zou zelf natuurlijk kruimeldeeg kunnen kleuren en na het bakken kunnen verkruimelen.

Van dr oetker heb je gekleurde suiker, maar die is erg roze, wellicht hebben ze deze ook in het rood bij een kookwinkel?

Als je poederkleurstof hebt kan je ook basterdsuiker kleuren, dan heb je een wat grovere structuur.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

Wat goed werkt is fijne kristalsuiker of basterdsuiker in een plastic zakje doen, roodbruine (of welke kleur je hebben wilt) kleurstof erbij. Dit kan poeder, maar ook vloeibare kleurstof zijn. Bij vloeibare niet te veel gebruiken anders plakt het te veel. Knoop het zakje dicht en kneden maar tot al het suiker gekleurd is.

groeten Sylvia

4

Ik denk dat de gekleurde suiker van de Xenos misschien ook wel geschikt is, dat hebben ze ook in een donkere rode kleur. Het is zo'n soort 'kruidenbus' met meerdere kleurtjes...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Kokos met kleurstof mengen, werkt ook perfect voor gras!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

6

Kokos, ja. Dat was ook mijn idee. Verkruimelde cakejes zijn veel te grof.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7

H

Groetjes Notje

8

Kokos gebruik ik wel eens voor gras met groene kleurstof dan.
Wat ik ook al gedaan heb, is marsepein raspen.  Dat lukt ook wel hoor.  Gravel is zoieso wat korrelig h

groetekes Kris