Onderwerp: bruidstaart

Vrijdag heb ik een bruiloft waarvoor ik een taart mag maken. De bruiloft is in zeeland en ik woon zelf in ede, dus ik moet hem een aardig eindje vervoeren.
Het bruidspaar heeft een taartplateau voor 3 van de 6 taarten. hebben jullie tips wat ik onder de andere 3 taarten kan doen?

Verder vul ik met banketbakkersroom en verschillende soorten vlaaivulling. wanneer kan ik beginnen met vullen? omdat in bbr eieren zitten? ik wil graag zsm beginnen omdat ik het van de avonden moet hebben.

hoop op vele tips :)

Froukje

2

Re: bruidstaart

bbr kan je beter instant voor nemen! dan is het iig salmonellaveilig en in de bakkerij gebruiken we het ook, dus de kwaliteit is prima.

En met het warme weer kan je beter op veilig spelen. nu is het zo dat bbr wel een natte vulling is, dus het kan zompig worden. om dit te voorkomen kan je er een laagje jam of botercreme onder doen, zo trekt het niet teveel door.

Ik denk dat je woensdagavond wel kan beginnen met vullen, direct koud zetten!

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

3

goede tips van trisha!
at betreft de tapleaus, (wat een raar woord) beste kun je spaanplaat (is beter dan MDF want mdf zelt op van vocht) op maat laten zagen door je locale bouwmarkt, (bijvoorbeeld 30 x 30 cm) is helemaal niet duur, deze bekleden met een leuk inpakpapiertje, en daaroverheen cellofaan, is super netjes! wat betreft vervoer, bij kruidvat hebben ze heel goedkoop anti slip matjes, die je onder je taartjes kan zetten, hierdoor schuift t niet. enne.. gewoon op de grond zetten die taarten ( in de achterbak of gewoon je een voeteneind) niet op de stoelen/banken, want dan gaan ze echt schuiven... ( helaas.. ervaring...)
succes met je taart, en wel showen he?

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

4

Keetie schreef:

goede tips van trisha!
at betreft de tapleaus, (wat een raar woord) succes met je taart, en wel showen he?

dat klopt....heb moet plateau's zijn :D          (sorry, ben nooit zo van de verbeteringen, daar ik zelf ook wel eens woorden ineens niet meer weet, of niet meer weet hoe ik ze moet schrijven, maar ik moest hier een beetje lachen :D, dus sorry sorry sorry :O)

Alles goed???? nee 3 fout

5

Het is ook leuk om die plateau's op een leuke mok of kom te zetten, dan staan ze op een verhoging, net als een echt taart plateau.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6 Laatst bewerkt door Keetie (20-05-2008 20:42)

dat klopt....heb moet plateau's zijn :D          (sorry, ben nooit zo van de verbeteringen, daar ik zelf ook wel eens woorden ineens niet meer weet, of niet meer weet hoe ik ze moet schrijven, maar ik moest hier een beetje lachen :D, dus sorry sorry sorry :O)

whahahaha, raad jij mijn haarkleur in 1 keer? :lol: :D :lol:  ik zie m nu ook ja, lekker stom he! :o

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com