1 Laatst bewerkt door Quinty (18-05-2008 18:56)

Onderwerp: Bumbataart

Mijn allereerste creatie :

http://img76.imageshack.us/img76/7697/img3536kleinos4.th.jpg

http://img76.imageshack.us/img76/2351/img3554kleinai3.th.jpg

Groetjes
Quinty

2

Re: Bumbataart

Prachtig werk!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Wauw, en dat voor je eerste. Mooi hoor. Kan de foto misschien ook groter zodat we hem beter kunnen bewonderen?

4

erg mooi gelukt!

5

Als je op de foto klikt dan opent hij hem in Imageshack en krijg je hem schermgroot

6

Zo, dit is wel een joekel zo te zien! Ziet er overigens erug leuk uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Zoooo h

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

8

Jemig, wat een joekel zeg! Hij is gaaaaf!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

9

Wat een enorme Bumba... Mooi!

10

Waaauw, wat een taart!!!
Geweldige binnenvaller :Y

En wat een leuke kindertjes komen daar op de foto piepen! :Y

xxx

11

Wow wat een grote gave bumba zeg. Mooi gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Hij is inderdaad wat groot uitgevallen maar mijn kleinste ronde vorm (voor het gezicht) was 18 cm diameter en ik moest natuurlijk de rest van de verhoudingen ook respecteren. Hij was ook voor 18 personen bedoeld maar we zijn er nog van aan het eten.
Allemaal bedankt voor de complimentjes. Ik ben hier nieuw en ik ben echt verrast dat dit forum zo actief is ! Ik wist niet dat de taartenbakwereld zo groot was.
Groetjes
Quinty

13

Wow! Wat een megaproject!! Gaaf zeg!

Je hart fluitsert, luister goed!

14

Wat een super taart! Erg mooi gemaakt zeg!

Groetjes Tweety!

15

Wow die is mooi!! Weer eens wat anders :)

16

Heel leuk gedaan,als bumba gesneden en ook groot zo tezien.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

Dit is super, zeg! Kun je mij (beginner ;) ) uitleggen hoe je dit nu hebt bekleed met die verschillende kleuren??? En hoe je het zo mooi glanzend hebt gekregen?

Ik moet binnenkort ook een Bumba-taart voor ons nichtje dat 2 jaar wordt... dus alle tips m

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

18

Jeeeeeemig, wat leuk en knap gedaan!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

19

@JanetGL :
Tja ik ben ook maar een beginner hoor. Ik heb er wel wat opzoekingswerk voor gedaan voor ik eraan begonnen ben.
Ik ben begonnen in Photoshop (da's een andere passie van mij). Ik heb een PNG-file van Bumba vergroot tot op ware grootte. Ik heb een ronde vorm van 18cm diameter (voor het hoofd) dus de rest moest in verhouding zijn. Dat model heb ik afgeprint op 4 A4-tjes en dan de figuur terug aaneen geplakt. Zo had ik dus de juiste verhoudingen op papier. Dan 3 taarten (biscuit) gebakken. 1 ronde, 1 grote rechthoek en 1 kleinere rechthoek. Allemaal doorgesneden om later te kunnen vullen. Dan was het wat puzzelwerk om het lijfje uit de grote rechthoek te snijden en de extra stukjes van de uiteinden (voetjes, handjes en oren) eraan te plakken. Ik heb daarvoor de papieren Bumba uitgeknipt en er gewoon opgelegd om uit te snijden. Dan alle stukken gevuld met aardbeienconfituur.
Dan de marsepein, ik had 1kg250 verhouding 60/40 gekocht. Eerst kleuren dan groot genoeg uitrollen (ik heb het tussen 2 bladen bakpapier uitgerold, zo kleefde het niet aan mijn rol, misschien heeft men hier op dit forum daar nog andere tips rond ?) en over de taart gelegd en afgewerkt. Die glans is er vanzelf opgekomen daar heb ik niks voor moeten doen. Op het eind nog de details afgewerkt met chocoladeglazuur.
Dat was het zowat... hopelijk heb je hier iets aan
Groetjes
Quinty

20

Quinty schreef:

@JanetGL :

Dat was het zowat... hopelijk heb je hier iets aan
Groetjes
Quinty

Super, dankjewel !!!!

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

21

Zooo dat is een joekel! Maar wel helemaal super geworden zeg :thumb:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

22

H

23

Zo Quinty die is gaaf, knap gemaakt zeg.......dat vonden de kids zeker wel fantastisch!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

24

leuk zeg en wat groot datw as vast smullen!

25

mooi gedaan en zo denkt de kleine kerel en zijn zusje er waarschijnlijk ook over!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!