1

Onderwerp: heeft iemand ervaring met het zelf maken van marsepein?

Hallo allemaal,

waar ik woon is het heel lastig om grote hoeveelheden marsepein te kopen, daarnaast is het ook nog eens hartstikke duur (tsja dat heb je nu als je op een eiland woont!), dus ik wil zelf marsepein maken om mijn taarten mee te bekleden. Ik heb dit al een keer eerder geprobeerd, maar ik vond de marsepein niet fijn genoeg en ik kreeg het maar niet voor elkaar om de amandelen echt heel fijn te malen. Heeft iemand een tip of een idee? Ook vond ik de marsepein die ik heb gemaakt niet soepel genoeg om uit te rollen en over de taart te leggen.

Heeft iemand een goed recept om marsepein te maken en die makkelijk uitrolbaar is???
Op het internet heb ik al gekeken en daar heb ik de recepten van die ik het allerlaatst heb geprobeerd.

groetjes van Dewi

2 Laatst bewerkt door ds (15-05-2008 03:05)

Re: heeft iemand ervaring met het zelf maken van marsepein?

is er dan helemaal niemand die zelf marsepein maakt of heir ervaring mee heeft?

groetjes van Dewi

3

Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar misschien heb je hier iets aan?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15936

Volgens mij kopen de meesten hier op het forum de marsepein en fondant kant en klaar.  Denk dat je bij de zelfgemaakte veel kans hebt op korreligheid en die is dan een stuk moeilijker te bewerken, wat betreft scheurtjes en gladheid en zo.
Misschien is het voor jou een idee om hem via een webshop te bestellen of zo?
Succes!

4

ok, dus het is erg lastig om de amandelen fijn te krijgen, nou jammer hoor. Het word namelijk wel heel erg prijzig als ik vanuit Sint Maarten de marsepein over moet laten komen.

groetjes van Dewi

5

Kun je eventuele visite, of visite van vrienden uit Nederland spullen mee laten nemen? Laat je het op hun adres bezorgen, kost je danmaar 5,95 verzendkosten.

6

En als je nu fondant probeert te maken?
misschien dat dat eenvoudiger voor je te krijgen is?

succes!

7 Laatst bewerkt door ds (17-05-2008 16:46)

alle mensen die langskomen krijgen al ellendige lange lijsten met dingen die ze mee  moeten nemen, dus om dit nu ook nog eens mee te laten nemen. Trouwens visite komt helaas niet elke maand, veel te duur, helaas,:(

Fondant dat maak ik inderdaad al zelf, al wordt hier meer gebruik gemaakt van buttercream.

groetjes van Dewi

8

H

9

Ik heb dat ooit eens zelfgemaakt en het was erg goed te doen (wel zwaar kneden) en het was erg lekker. Helaas ben ik allergisch voor verse amandelen en niet voor gekochte marsepein, dus doe ik dat nu zo.

Maar vraag me niet hoe ik het gedaan heb toen, het is al 6 jaar geleden!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

10

Heb je geen stenen vijzel?? Daar kan je wel echt goed amandelen in fijnmalen!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

11

petje schreef:

Heb je geen stenen vijzel?? Daar kan je wel echt goed amandelen in fijnmalen!

Inderdaad...is het proberen waard, toch?  :think:
Wie niet waagt niet wint :)

12

hmmm misschien kan ik dat wel eens gaan proberen, ik weet alleen niet of dit een goed idee is, mijn vijzel gebruik ik namelijk alleen voor indische gerechten en die ruikt dus erg naar allerlei kruiden en knoflook, niet zo'n lekkere combinatie met amandelen lijkt me, hihihi.

groetjes van Dewi