1

Onderwerp: ik heb een pot royal icing gekocht...

maar geen idee wat ik er mee moet doen! heb dus nog niet zoveel ervaring. ik dacht dat het iets als fondant was, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn haha!

en ik zie veel afkortingen voorbij komen.. wat betekend het allemaal?
alvast bedankt voor de antwoorden!

2

Re: ik heb een pot royal icing gekocht...

Ik neem aan dat je dan een pot hebt met een soort poeder. Wit poeder ;) :D
Staan er geen mengverhoudingen op? Er moet water bij, zoiezo
Het is de bedoeling dat je uiteindelijk icing hebt waar je mee kan spuiten, glazuur dus.
Stevige icing voor alles wat enigszins rechtop moet komen te staan, medium voor lijntjes wat je weer op kan vullen met slappe icing. Na het drogen wordt het hard, kan wel een paar dagen duren dus begin op tijd. Gebruik wel bakpapier, dan krijg je het ook nog los, is wel handig ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

nee het is geen poeder. kan het zijn dat het kant en klaar spul is? nu ga ik naar bed, morgen kijk ik eventjes wat het nou echt is. wat een muts ben ik toch dat ik iets heb gekocht zonder te weten wat het is haha!
weltrusten.

4

Als ze zo'n pot kant en klare icing van de webshop heeft gekocht, met van die gelige en roze roosjes erop (geloof ik) dan is dat dus icing die NIET uithardt.... En kan je het dus alleen rechtstreeks op de taart gebruiken voor randjes e.d. die dan weer wel lekker makkelijk eten.
Ik had dat toen ook niet in de gaten en vond het al raar spul en baalde dat het niet hard werd. Sindsdien het potje ook nooit meer gebruikt :S!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Ah dat wist ik ook niet van die pot en stond op het punt het te bestellen. Toch maar niet dus! De kant en klare tubes, worden die ook niet hard?

Groetjes Renske

Groetjes Renske

6 Laatst bewerkt door Pooh (19-05-2008 09:15)

Die worden inderdaad ook niet zo hard.
Tenminste, die ik heb niet, zit ook in een tube, maar komt uit Engeland. Is geen wilton.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

het is idd die  pot met roosjes erop. dat wordt dus helemaal niet hard. oke, dan ga ik maar eens oefenen met randjes maken!
ik heb spuitzakken, daar kan ik het dan toch gewoon in doen?
en kan ik er zelf ook kleurtjes door heen doen?

bedankt voor de antwoorden!