1

Onderwerp: Een vrachtwagen van Cake

Een vraagje.

Voor het aankomende weekend mag ik een vrachtwagen maken van cake (hotelcake). Gevuld met bc met lemoncurd.

Nu moet ik de hele week werken (heb alleen morgen vrij), moet 1 taart volledig nog maken en 2 afwerken (die staan in de vriezer). En alles moet zaterdagavond klaar zijn voordat ik naar een verjaardag ga (waar ik nog cupcakejes voor wil versieren)

Wanneer zou ik de vrachtwagen kunnen maken? Ik wil hem het liefst donderdagavond maken en dan koel bewaren (eigenlijk niet invriezen, dat durf ik niet aan :S)

Zo, een heel verhaal maar ik hoop dat er iemand is die me antwoord kan geven.

2

Re: Een vrachtwagen van Cake

Is het weekend zaterdag of zondag? Als het zaterdag is, zou ik donderdag met cake wel aandurven hoor :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

hij gaat zondag gegeten worden :S.

Dan zou ik het vrijdag morgen ergens moeten doen tussen de fysio, het koken en de avonddienst :(

4 Laatst bewerkt door Franky (19-05-2008 16:36)

Met cake kun je gerust donderdag de taart maken.
Kijk even naar de datum op de cake. Normaal gesproken als ik een taart van zelfgebakken cake maak kan ik dat een week van te voren doen  (ik doe het wel zo laat mogelijk dus meestal is het minder dan een week)en dan istie nog een week goed. Ik gebruik dan wel een vulling die niet in de koelkast hoeft.

groetjes Francisca

5 Laatst bewerkt door Maaikelove (19-05-2008 17:26)

Ik denk dat het makkelijk kan!! Ik had laatst dat taartje gemaakt voor mn zus omdat ze 3 jaar getrouwd was en omdat het koninginnedag was, daar was de helft nog van over ruim een week later, afgedekt met folie en dat smaakte nog super lekker! Dat was wel zelfgebakken cake, van boerencakemeel van Koopmans, afgesmeerd met pralin

6

Nathalie schreef:

hij gaat zondag gegeten worden :S.

Dan zou ik het vrijdag morgen ergens moeten doen tussen de fysio, het koken en de avonddienst :(

Ik ben een donderdag begonnen met de petit fourtjes vorige week. Ook van cake. In de koelkast bewaard en ze waren me toch lekker. Het lijkt overigens of het met cake lekkerderderder is als ze even staan. Maar dit kan ook aan mij liggen.

Dus ik zeg ja, kan met gemak.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Oke, ik ga dus donderdagavond de vrachtwagen maken. :-D

Dank jullie wel voor jullie adviezen. (ik zal wel citroenaroma door de bc doen ipv lemoncurd dan ben ik zeker safe)

8

Nathalie schreef:

Oke, ik ga dus donderdagavond de vrachtwagen maken. :-D

Dank jullie wel voor jullie adviezen. (ik zal wel citroenaroma door de bc doen ipv lemoncurd dan ben ik zeker safe)

Dat is een strak plan...dan ben je zeker safe :Y

Mocht je hulp nodig hebben...laat het me maar weten hoor ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

9

Do schreef:

Mocht je hulp nodig hebben...laat het me maar weten hoor ;)

wat ben je toch een lieverd! Het moet me wel gaan lukken.
2 taarten staan half afgewerkt in de vriezer. Die maak ik zaterdagochtend af tijdens het ontdooien.
taart nr 3 staat in de vriezer, moet nog gevuld en bekleed worden en die maak ik vrijdagochtend en gaat dan weer de vriezer in. De vrachtwagen maak ik morgen. Vanavond vroeg onder de wol. (heb 2 vroege diensten achter de rug nog 1 te gaan en dan vrijdag nog een avonddienst.)
Dit doe ik dus noooooit meer :nooo