1

Onderwerp: planning voor eigen verjaardagstaart

Ben zaterdag jarig en wil dan uiteraard een eigengemaakte taart hebben, 2 eigenlijk.
Heb ook al idee voor de smaken/vullingen.
Alleen de planning.... :think: heb niet zoveel tijd van de week ivm bruiloft van vriendin en natuurlijk ook gewoon mijn baan.

Ik dacht:
- woensdagavond kapsels bakken (inpakken en bewaren tot donderdag)
- donderdagavond taart vullen (1taart met citroentaartpudding van Mona en 1 taart bokkepootjesroom) en bekleden (met mmf)
- zaterdagavond opeten

Tot die tijd in de koelkast, heb geen plek om in te vriezen.

Gaat dit goed, qua vullingen e.d.?
Smaakt het allemaal nog wel zaterdagavond, gaat het niet uitlopen oid?

Als jullie andere tips voor me hebben hoor ik het ook graag.
Wordt nl 1e keer voor publiek een taart maken ....beetje spannend dus.

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

2

Re: planning voor eigen verjaardagstaart

Dit moet gewoon lukken hoor! Ik zou de taart daarna niet veel langer bewaren, maar we gaan ervan uit dat ie zo lekker is dat ie zaterdagavond op komt.
Als je zeker wil zijn dat je vulling niet uit loopt zou je een dijkje moeten spuiten. Wel zeker zorgen dat je vulling niet aan de rand komt als je geen dijkje spuit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

als je een biscuit kapsel maakt zou ik hem niet zo ver van te voren maken. Dan liever een kapsel met boter erdoor, anders vind ik het zelf een paar dagen later niet lekker meer. Als het echt niet anders kan gebruik dan in ieder geval iets van vocht om te tremperen. (over de biscuit sprenkelen, dan wordt het minder snel droog

4

IK vind 4 dagen ook wel erg lang. Ik heb afgelopen week, woensdag gebakken, donderdag gevuld/bekleed en vrijdag gegeven.

5

Neeltje schreef:

IK vind 4 dagen ook wel erg lang. Ik heb afgelopen week, woensdag gebakken, donderdag gevuld/bekleed en vrijdag gegeven.

het worden er 2, beetje zoals jouw planning.
vanavond bakken, morgen vullen en bekleden en zaterdag  :P  als alles goed gaat tenminste.

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

6

Ik heb nog niet zoveel ervaring op het bak gebied maar mijn eerste taart ooit heb ik samen met Monica (janneman) gemaakt. De biscuit heb ik Dinsdag gebakken, woensdag opgemaakt en pas Zaterdag opgeten. Ik vond hem dus helemaal niet droog eigenlijk.

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!