1

Onderwerp: Kabouter Plop springt uit de taart, maar hoe maak ik dat?

Ik wilde graag een Plop taart maken waarbij kabouter Plop zeg maar door de taart heenkomt. De bovenste laag marsepein is dan "opengescheurd". (Snappen jullie wat ik bedoel?) Nu wil ik heel graag weten in welke volgorde ik dit moet aanpakken.
Eerst de "onderste" kleur op de taart leggen en daarna de hele taart bekleden? Dan moet natuurlijk in de bovenlaag gesneden worden om het open te leggen, maar dan snij ik toch in het onderste laagje....?
Goh, zelfs het uitleggen kost me moeite....:s
Ik heb laatst in de parade ook eens zoiets gezien, alleen was dat volgens mij niet met Plop maar ik weet niet meer welke het was en kan hem niet meer vinden.
Ik weet het, gelijk opslaan die dingen maar ja, dat vergeet je dan soms gewoon :o
Hoop dat iemand me kan helpen (zou het al fijn vinden als iemand uberhaupt mijn verhaal begrijpt :D

Groetjes, Monique

2

Re: Kabouter Plop springt uit de taart, maar hoe maak ik dat?

Ik heb Takel (Cars) zo uit de taart laten springen.

Hoe heb ik het gedaan:
3-hoekjes gemaakt van fondant met tylose en die laten drogen op een rol (voor het gebogen effect)
Als ondergrond had ik gewoon mijn basis kleur gebruikt en dus die 3-hoekjes gewoon rond het "gat" waar Takel uit kwam geplakt met tylose en water. Daar het ik Takel toen op geplakt.
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-TD3DMKQV.jpg

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest :S

Dankjewel Nathalie! Ik begrijp wat je bedoelt! Alleen sluiten de driehoekjes bij Takel aan op de auto. Bij Plop is er nog een "achtergrond" zichtbaar. Zal ik die maar gewoon meepuzzelen en de hele boel zo op de taart leggen en daaromheen de driehoekjes? Pffffff, ik vind dit zo'n lastig onderwerp om uit te leggen.
(Heb trouwens op je site gekeken, mooie taarten hoor, je ganache is echt superstrak!)
Groetjes, Monique

4

Dank je wel voor je compliment. :O

Welk plaatje wil je gaan gebruiken? Kan je de link of de afbeelding hier showen? Dan kan ik me een beeld vormen.

Het plaatje dat ik wil gebruiken staat in het topic hieronder! Heb van Yvonne een reactie met het plaatje dat ik zocht.
Ik hoor het graag van je!
Groetjes, Monique

6

Ik zou de ondergrond idd in 1 kleur laten. Plop dan maken met zijn armen over de boogjes. De rest van de taart kan je dan voor een meisje idd met bloemen versieren zoals in het plaatje en voor een jongen bv. sterren, bolletjes, stipjes in allerlei kleuren.

Plop moet je dan meer in 3-D puzzel zien. Dus de uitstekende delen dikker. (Ben ik nog duidelijk??)

7

Er is pas een taart gepost waarbij iets of iemand eruit sprong. Daarbij heeft de maker uitgelegd hoe je dat doet, met een velletje bakpapier ertussen en dan opensnijden. Ofzo :s. Ik weet het niet meer precies. Ook niet meer wie hetm gemaakt heeft.

Tom Poes... hellup... jij weet altijd álles te vinden.
Ik zal wat gaan zoeken met de zoekfunctie maar met die vage steekwoorden van mij, die ik nog weet, kom ik niet ver.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Nathalie schreef:

Plop moet je dan meer in 3-D puzzel zien. Dus de uitstekende delen dikker. (Ben ik nog duidelijk??)

Hahaha, ja hoor, ik snap je helemaal. Vraag me alleen af of iemand die dit nu opent het nog allemaal kan volgen :D
Blijf het een lastig onderwerp vinden om te beschrijven.
Bedankt voor je hulp! Binnenkort volgen de foto's!
Groetjes, Monique

9

Ik heb het gevonden!!!!!!!!!!!!!!! Deze taart bedoel ik, en de uitleg staat een paar berichten naar beneden in hetzelfde topic!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=24040

Groetjes, Carin

10

Dat is dus de taart die ik niet meer kon vinden! Heb hem nu gelijk maar opgeslagen. Had geen idee op welke zoekwoorden ik moest zoeken.
Carin, jij ook bedankt voor je hulp!
Groetjes, Monique

11

De zoekwoorden die ik heb gebruikt zijn "bakpapier" en "snijden" :lol:
Is ook niet de meest logische zoekterm :)

Groetjes, Carin