1

Onderwerp: Wat zijn jullie ervaringen met gekochte mmf?

Hoi hoi,
Ik heb wat problemen met de (niet zelfgemaakte) mmf. Ik vind hem wel lekker kneedbaar en soepel, maar ik vond hem vrij snel scheuren. De smaak is prima! (uiteraard wel anders als de zelfgemaakte).
Wat zijn jullie ervaringen? Of kwam het gewoon van het warme weer van afgelopen donderdag??

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: Wat zijn jullie ervaringen met gekochte mmf?

Ik vind mmf sowieso een ramp om mee te werken, alle fondant trouwens. Maar ik ben een marsepeinfan.
Welke mmf heb je? Misschien zit er namelijk ook nog wel verschil in de soorten/merken. Dat moet ook eigenlijk wel gezien het verschil in prijs.
Maarrrr ik heb mmf van nog geen 20 euro per 5 kilo en die scheurt natuurlijk ook, hoewel ik me afvraag of die duurdere wel zoveel beter is (lees: minder scheurt).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik heb die van hier van de webshop, daar staat geen merk op... Dus helaas kan ik daar geen antwoord op geven.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Oooh, dat is wat ik de "duurdere" noem. Omdat het duurder is dan die van 20 euro per 5 kilo.
Tsja, eerlijk gezegd weet ik dan niet waarom het scheurt. Ik denk dat fondant gewoon altijd scheurt. Het is nou eenmaal niet stevig.
Ik dacht dat het misschien aan de prijs/kwaliteit-verhouding lag maar dat is dus niet zo.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Die is van RegalIce Ik vind hem zelf prettig en ook lekker. Het is wel wat Carin zegt, fondant is nou eenmaal niet stevig zo als  marsepein. Maar ik vind hem op zich niet zo snel scheuren, wel rekken, en daar moet je behoorlijk rekening mee houden. Minder dan bij  Ballina-paste-to-cover, maar meer dan bijv. RegalIce rolfondant of PettinIce.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik vind de mmf van de webshop vooral heel handig voor bekleden (boetseren niet, maar daar is het ook niet voor gemaakt... (heb ik dus al wel eens geprobeert... :O :lol: )). Ik vind hem erg makkelijk uitrollen en rekken (wat Marianne al zei). Rekken zowel positief als negatief...

7

Ik vond de mmf ook lekker kneden, maar ook snel scheuren.
Het was toen wel heel erg warm..