Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
- Van: leidschendam
Onderwerp: versierrand
Ik zie bij jullie altijd van die platte versierranden onderaan de taart. Nou lukt het mij nooit om die in een keer te maken. Hoe doen jullie dat, rollen jullie dan werkelijk zo een grote lap uit of plakken jullie er een paar tegen elkaar? Want voor een taart van 26 rond heb je toch een heel lang stuk nodig?
Mariska
www.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage
- Van: Zaandam
Re: versierrand
Ik maak een lange rol, of sliert of worst of hoe je het ook noemen wil, en rol die dan uit, dan wordt ie nog langer! Daar haal ik de rand uit!
Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken?
www.taartdoos.haaralbums.nl
- Van: Elsloo (Limburg)
Het lukt mij eigenlijk bijna nooit om de rand in een keer gemaakt te krijgen. Ik probeer dan de randjes netjes aan elkaar te maken zodat je daar zo weinig mogelijk van ziet. (camoufleren met bloemen, blaadjes of andere handige dingen :-D kan daar ook bij helpen
)
- Van: Roosendaal
Ik krijg mijn randje nooit zonder problemen langst mijn taart. Als ik het randje oprol om daarna weer af te rollen dan plakt alles aan elkaar. Dus ik wil lees even mee wat voor tips er komen? Helpt het als je tylose door de fondant doet?
Groeten van Nicole
- Van: amsterdam
Ik doe het ook niet in
Mijn website:
Presentaart
- Van: Elsloo (Limburg)
mascha schreef:Ik doe het ook niet in
7 Reactie door Tom Poes 16-05-2008 11:43 Laatst bewerkt door tom poes (16-05-2008 11:43)
- Van: Hilversum
Als je het randje eventueel wil oprollen moet er wel een strookje huishoudfolie of bakpapier op! Maar ik heb dit wel eens geprobeerd en ik heb toch ook de handigheid niet helemaal gevonden
Dus doe het eigenlijk ook meestal zoals Mascha schrijft en Nathalie doet!
Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"
- Van: amsterdam
tom poes schreef:Dus doe het eigenlijk ook meestal zoals Mascha schrijft en Nathalie doet!
Haha, ik beschrijf het niet alleen zo hoor, ik d
Mijn website:
Presentaart

- Pooh
- web-redacteur
- Van: Heemskerk
Oprollen lukt bij mij wel meestal. Ik rol het dan om een stift ofzo heen. Het helpt wel als je hem eerst nog even laat drogen.
En soms, dan gaat het gewoon compelet mis en heb ik een bloemetjes rand 
"Whatever you do, do it with chocolate"https://regenbooghuisje.com
Ik ben eigenlijk wel blij dat het jullie ook niet lukt (hi,hi). Ik begon me al zorgen te maken. Dan blijf ik ook maar gewoon knutselen!!
Mariska
www.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage
- Van: Den Helder
Misschien een beetje suf, maar over wat voor soort randje hebben jullie het nou precies 
"Ik maak nou eenmaal graag strikken"
Groetjes, KARIN
www.taartvankarin.nl
- Van: Hilversum
We hebben het over zo'n randje wat je met een straight frill cutter maakt!
Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"
Ik bedoel eigenlijk zo een platte ongeveer 3 cm lint is misschien een betere omschrijving. Die lukt mij nl altijd alleen maar in meerdere stukken maar daarin ben ik gelukkig niet de enige.
Mariska
Aha, die randjes
Doe ik ook in gedeeltes en dan tegen elkaar aanplakken 
Ik maak ze wel van fondant met tylose dan blijft het beter in model.
Heel dun uitrollen en weer repen maken met de lege tappits uitsteker die ik ook gebruik voor de lussen van mijn strikken, dan zijn ze in ieder geval allemaal even breed.
Groetjes, KARIN
www.taartvankarin.nl
Kaatje E. schreef:Aha, die randjes
Doe ik ook in gedeeltes en dan tegen elkaar aanplakken 
Ik maak ze wel van fondant met tylose dan blijft het beter in model.
Heel dun uitrollen en weer repen maken met de lege tappits uitsteker die ik ook gebruik voor de lussen van mijn strikken, dan zijn ze in ieder geval allemaal even breed.
Dat is een goed idee met die lege tappit, dan krijg je inderdaad niet zo een bochel erin. Misschien met ik het ook wat dikker uitrollen.
Mariska
Kaatje E. schreef:Heel dun uitrollen en weer repen maken met de lege tappits uitsteker die ik ook gebruik voor de lussen van mijn strikken, dan zijn ze in ieder geval allemaal even breed.
Heeej wat slim!! Daar gaat het altijd mis bij mij, en nou voortaan dus niet meer
Tnx!
Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Marianne schreef:Kaatje E. schreef:Heel dun uitrollen en weer repen maken met de lege tappits uitsteker die ik ook gebruik voor de lussen van mijn strikken, dan zijn ze in ieder geval allemaal even breed.
Heeej wat slim!! Daar gaat het altijd mis bij mij, en nou voortaan dus niet meer
Tnx!
Y're welcome!!!
Groetjes, KARIN
www.taartvankarin.nl
Berichten [ 17 ]
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren