1

Onderwerp: Tappit letters uitdrukken !?!?!

Vraagje, ben ik nu de enige die niet om kan gaan met het uitdrukken van letters uit de tappits... het gaat niet echt zoals het moet, iemand tips?

ik gebruik fondant met marsepein maar wil niet lukken!!!

2

Re: Tappit letters uitdrukken !?!?!

Is zeer moeilijk zeker als je cursieve letters hebt ik dompel mijn letters in maiszetmeel en klop ze dan zoveel mogelijk los en de rest doe ik zeer voorzichtig met een tandenstoker.Veel succes Nicole

Vele en lieve groetjes Nicole

3 Laatst bewerkt door Pooh (21-04-2008 21:09)

uitrollen, uitdrukken, heen en weer schuiven zodat je alleen de letter er aan vast heb zitten en springplanken. (tappit vasthouden met 1 hand, met de andere omhoog trekken op de tafel laten slaan)

Werkt bij mij uitstekend.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Als je de zoek-functie gebruikt en je typt TAPPITS in dan krijg je heel veel tips ;)
Vooral heel dun uitrollen is belangrijk!

5

Ik gebruik vershoudfolie er over en dan uitdrukken
Werkt tot nog toe perfect

Zoals mijn dochter zegt majmmjammjam....

6

Caro79 schreef:

Dit ga ik proberen!! ik ben ook altijd helemaal gefrustreerd nadat ik letters heb willen maken.. misschien dat het nu zonder gevloek lukt!!

Monique

Mijn taartcreaties zijn te vinden op:
http://taartmode.blogspot.com

7

super idee. moet morgen taart maken dus ga dan gelijk proberen met vershoudfolie.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

8

ik heb het afgelopen weekend tappits gebruikt.
De fondant/marsepein dun uitrollen, en 10 minuten laten drogen. Omdraaien, en nog 10 minuten laten drogen. Dun laagje trex/crisco aanbrengen. Weer rollen, en dan uitdrukken. Werkt perfekt.

huishoudfolie ga ik ook een keer proberen, klinkt heel goed!

Groetjes Tweety!

9 Laatst bewerkt door chokoala (12-05-2008 16:16)

Caro..begrijp ik het goed?  jij rolt je marsepein of fondant dun uit, legt daaroverheen een velletje huishoudfolie, en drukt dan de lettertappit ?

Dat moet ik dan ook eens gauw gaan proberen.

De laatste keer dat ik met de funky letters werkte heb ik het op de manier van ???? (top hier gelezen) gedaan.

Werkblad flink met crisco "plakkerig" maken. Lapje uitrollen, letter erindrukken.
Nu blijft de letter op je werkblad plakken door de crisco.

Wat ik tegenwoordig regelmatig doe is....een "vlaggetje of baniertje' maken van marsepein, daarop met stempelletters de gewenste tekst indrukken....gaat reuze snel!!

10

Caro79 schreef:

Vandaag geprobeerd. Heb wel 10 minuten aan beide kanten laten drogen.
Maar man o man, wat werkt dat goed zeg!
heb het nog niet op de funky letters geprobeerd ... komt volgende week wel weer!
Super, o zo super tip!
Mijn dank is groot. Ben nu niet meer bang dat ik de tappit kapot sla of uit het raam gooi.

Groetjes Tweety!

11

Ik heb ook zo onwijs zitten klooien met de funky letter tapits, ik heb tylose marsepein dun uitgerold en uitgestoken en even (hooguit 2 min) in de vriezer gedaan. Daarna tappit vasthouden met 1 hand, met de andere omhoog trekken op de tafel laten slaan.. dit werkte goed!
maar die met huishoudfolie lijkt me ook wel handig, die ga ik proberen, moet morgen een nijntje taart maken met letters :)

Groetjes, Anne

12

nouuuuu heb het op verschillende manieren gister geprobeert. eerst dun uitrollen en dan spingplanken  nou  bij de n was ik dat aan het doen. ik spingplankte hem gewoon kapot
heb daara met  folie geprobeert gfing beter alleen de lettertjes werden wel iets dunner. plus er blijven van die kleine stukjes fondant aan zitten als je begrijpt wat ik bedoel hihi

vind het ook moeilijk
ik heb alleen die funky letters

13

Bij de hema hebben ze ook letter uitstekers ik meen 7,95 die zijn wel iets minder mooi maar wel heel makkelijk!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

14

Ik heb het vandaag met huishoudfolie eroverheen geprobeerd (marsepein) en dat ging super!!!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

15

ik vandaag ook met huishoudfolie en dat werkte prima.. dat even invriezen en springplanken ga ik binnenkort ook proberen!

16

chokoala schreef:

Caro..begrijp ik het goed?  jij rolt je marsepein of fondant dun uit, legt daaroverheen een velletje huishoudfolie, en drukt dan de lettertappit ?

Dat moet ik dan ook eens gauw gaan proberen.

De laatste keer dat ik met de funky letters werkte heb ik het op de manier van ???? (top hier gelezen) gedaan.

Werkblad flink met crisco "plakkerig" maken. Lapje uitrollen, letter erindrukken.
Nu blijft de letter op je werkblad plakken door de crisco.

Wat ik tegenwoordig regelmatig doe is....een "vlaggetje of baniertje' maken van marsepein, daarop met stempelletters de gewenste tekst indrukken....gaat reuze snel!!

heb je een voorbeeld van je vlaggetje ?

17

nog nooit geprobeerd maar dit lijkt me duidelijk;

http://lorrainesbits.spaces.live.com/Bl … !622.entry

lekker duurt het langst!