Re: Bruidstaart met globes & pillars
WAT EEN GEWELDIG MOOIE BRUIDSTAART... !!!
www.taartenvankoenie.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bruidstaart met globes & pillars
WAT EEN GEWELDIG MOOIE BRUIDSTAART... !!!
De globes passen er perfect bij. mooie strakke taart !
Wat zet je onde de roosjes om ze in zo een bolletje te krijgen ?
Karen,
Ik doe er niets in om het rond te maken. Ik doe het als volgt: ik maak de rozen van fondant. Dus ze worden hard. Ik maak de onderste cirkel van rozen. Leg ze mooi rond en goed tegen elkaar aan, en laat dat drogen. De volgende dag leg ik er de volgende cirkel met rozen bovenop. De laatste weer wat later. Als het geheel hard is (het plakt vanzelf in- en aan elkaar), doe ik er een kartonnetje onder, zodat je het in een keer op de taart kunt leggen. Wel stokjes in de taart, want het weegt wel een pondje.
Schitterend!!!!! En je rozen ook z
Ik sluit me aan bij alles wat hierboven is gezegd. Werkelijk schitterend.
Ik heb ook even een vraagje. Je hebt van die witte bolletjes gespoten maar hoe krijg je de afstand tussen de bolletjes nu gelijk? Ben ik erg benieuwd naar!
Groetjes, Monique
Monique,
Als je goed kijkt, zie je dat de onderlinge afstand niet helemaal gelijk is. Ik doe het grotendeels op de gok. Ik zet een stip, en daar recht tegenover nog 1. Een links, een rechts. Zo verdeel ik de taart in 4 delen. Daartussen vul ik uit. Om de rijen boven elkaar gelijk te krijgen, knip ik bakpapier op de goede hoogte en doe dat om de taart. Zo heb je de juiste hoogte te pakken. Als je een cirkel klaar hebt, knip je de strook bakpapier korter, en zo werk je regel, voor regel naar beneden.
Moeilijk uitleggen hoor, hoop dat je het een beetje snapt.
Dit wordt mijn vuurdoop, want als ze hem mooi vinden, mag ik er misschien nog eens eentje maken....
Donders!!!!! Wat denk je zelf!!!! Hij is P-R-A-C-H-T-I-G!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wauuuuw mooi!! Super 
sugar&flour schreef:Dit wordt mijn vuurdoop, want als ze hem mooi vinden, mag ik er misschien nog eens eentje maken....
Donders!!!!! Wat denk je zelf!!!! Hij is P-R-A-C-H-T-I-G!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou weet je.... ik ging hem vanmiddag afleveren en ze zeiden er helemaal NIETS van. Ik was wel een klein beetje teleurgesteld. Nu is het ook geen "Le Garage" of zo.... maar de dames van de bediening vonden het al lastig dat ik nog even uitleg wilde geven over de standaard. Ze waren zo'n metalen standaard gewend uit 1 stuk, en dat "ding" van mij kon toch wel gemakkelijk omvallen. Niet handig dus, vonden ze. De baas, die later binnenkwam, was wel wat enthousiaster. Gelukkig!
Morgen mag ik langskomen om te horen of het een succes was geworden......
In
Wat mooi, zo rustig maar toch indrukwekkend!
als ze hem niet mooi vinden dan eten ze de pilars maar op en geven ze de rest retour..hij is namelijk prachtig en je rozen....hmmmmmmm...zo mooi!
Nou weet je.... ik ging hem vanmiddag afleveren en ze zeiden er helemaal NIETS van. Ik was wel een klein beetje teleurgesteld. Nu is het ook geen "Le Garage" of zo.... maar de dames van de bediening vonden het al lastig dat ik nog even uitleg wilde geven over de standaard. Ze waren zo'n metalen standaard gewend uit 1 stuk, en dat "ding" van mij kon toch wel gemakkelijk omvallen. Niet handig dus, vonden ze. De baas, die later binnenkwam, was wel wat enthousiaster. Gelukkig!
Morgen mag ik langskomen om te horen of het een succes was geworden......
Je taart is echt prachtig en de rozen lijken net echt, helemaal geweldig!
De mensen in de bediening of op de locatie zijn vaak druk met hele andere dingen en hebben niet zoveel aandacht voor de taart zelf. Zelf ben ik ook dan helemaal in mijn sas met mijn eigen taart en wil je graag dat anderen ook enthousiast reageren. Gelukkig kan je je creatie hier laten zien en krijg je dan veel leuke reacties!
In
Corinne
Sugar & Flour
Onwijs mooi !!!!
Prachtige creatie.
plok...............*lune klimt weer op haar stoel*
Wow, wat een plaatje *lune buigt* en mooi gefotografeerd ook 
Ben normaal gesproken niet zo'n fan van die pilaartjes en zo, maar bij deze taart vind ik het echt prachtig!
En dat schitterende rozenboeketje bovenop
!!!
Dank je wel voor de uitleg ! Dit is een heel goede methode voor het bolletje. Ik heb er over 2 weken eentje en was al aan het afvragen hoe dat het beste aan te pakken.
Bedankt corinne, ik had bij de bruidsstandaarden gekeken maar daar stonden ze niet bij. Als ik het goed begrijp schuif je de ballen over de pillars heen en kun je de pillars dus steeds opnieuw gebruiken is het misschien nog wel gemakkelijker als deuvels op maat maken!
prachtig in een woord....
mooie rozen...echt een plaatje!!!
:D
die tweede opdracht is zeker binnen, niet aan twijfelen! zo mooi zeg!
Nou meid je hebt echt je best gedaan hoor.Wat is hij mooi geworden zeg.Mooie rozen ook.
Fantastisch mooi...!!
En wat hebben ze je de volgende dag verteld??
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bruidstaart met globes & pillars