Onderwerp: Eng Bruidstaart.
Voor het eerst een bruidstaart gemaakt. 
Voorbereidingen waren echt wel leuk, het afwerken en decoreren ook wel.
Alleen vond het verschrikkelijk moeilijk om de goede kleur te krijgen van het marsepein. 
Het bruidspaar had eingelijk niet zo heel veel wensen, maar toch ook weer wel.
Eerst werd het een groenige taart met bloemen van boven naar beneden aan een kant. Maar absoluut geen rozen, want die haatte ze.
Daarna toch maar weer niet want nu vond de bruid het toch niet zo mooi, of ik ook vouwen in een taart kon maken. Had een foto gekregen van haar bruidsjurk, en het bovenlijfje had dat ook, vandaar. En geen bloemen.
Of een topsy turvy. Dat vonden ze allebei ook wel mooi. En dan in verschillende kleuren. Lekker gek! Maar dat had ik nog nooit gedaan, dus durfde ik dat eingelijk niet aan. Kijk maar wat je er van maakt, was toen de opdracht.
Heb gekozen voor een eenvoudige taart met 2 lagen vouwen. En de rest glad.
Graag wilden ze nog wel een paar bloemen op de taart die ze ook in haar bruidsboeket had.
Het boeket heb ik ook gemaakt, de bloemen waren dan ook geen probleem.
Had in een ander topic ook al gevraagd hoe je dus de bloemen bevestigd op een taart. Nu; Ik heb ze er gewoon aan de zijkanten een klein stukje ingestoken, met de ronding mee.
Ik heb net de taart afgeleverd, en de laatste twee lagen er bij het resaurant er op gezet en afgewerkt. Toen de bovenste lagen erop kwamen begon het geheel iets te zakken. Help! Als dat maar goed gaat. Tussen elke laag zit een taart karton en stokjes, dus dat moet toch voldoende zijn? 
Ze wouden de taart gelijk in de koeling zetten, want dat deden ze met de taarten die ze van hun vaste leverancier kregen ook. Ik uitgelegd dat de taart dus niet in de koeling kan, vanwege de marsepein. Het liefst gewoon koel. Tja, en dat met deze temp.
Gelukkig vonden ze bij het restaurant wel het een bijzondere taart. Iets wat ze nog niet eerder hadden gezien.
Nu afwachten wat het bruidspaar er van zal vinden. 

De onderste laag gevuld met aardbeienmousse, De 2e laag van onder mascarpone met lemoncurd, en de bovenste 3 aftereightmousse.
Foto: taart nog niet af, maar met bruidsboeket. Die kwamen ze smorgens halen om 10.00uur.
En nog een foto van het bruidsboeket.
Bedankt voor het kijken, en tips zijn altijd welkom!!!
www.trendytaart.nl
Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.