1

Onderwerp: Eng Bruidstaart.

Voor het eerst een bruidstaart gemaakt. :P
Voorbereidingen waren echt wel leuk, het afwerken en decoreren ook wel.
Alleen vond het verschrikkelijk moeilijk om de goede kleur te krijgen van het marsepein. :nooo

Het bruidspaar had eingelijk niet zo heel veel wensen, maar toch ook weer wel.
Eerst werd het een groenige taart met bloemen van boven naar beneden aan een kant. Maar absoluut geen rozen, want die haatte ze.

Daarna toch maar weer niet want nu vond de bruid het toch niet zo mooi, of ik ook vouwen in een taart kon maken. Had een foto gekregen van haar bruidsjurk, en het bovenlijfje had dat ook, vandaar. En geen bloemen.

Of een topsy turvy. Dat vonden ze allebei ook wel mooi.  En dan in verschillende kleuren. Lekker gek! Maar dat had ik nog nooit gedaan, dus durfde ik dat eingelijk niet aan. Kijk maar wat je er van maakt, was toen de opdracht.

Heb gekozen voor een eenvoudige taart met 2 lagen vouwen. En de rest glad.
Graag wilden ze nog wel een paar bloemen op de taart die ze ook in haar bruidsboeket had.
Het boeket heb ik ook gemaakt, de bloemen waren dan ook geen probleem.
Had in een ander topic ook al gevraagd hoe je dus de bloemen bevestigd op een taart. Nu; Ik heb ze er gewoon aan de zijkanten een klein stukje ingestoken, met de ronding mee.

Ik heb net de taart afgeleverd, en de laatste twee lagen er bij het resaurant er op gezet en afgewerkt. Toen de bovenste lagen erop kwamen begon het geheel iets te zakken. Help! Als dat maar goed gaat. Tussen elke laag zit een taart karton en stokjes, dus dat moet toch voldoende zijn? :/
Ze wouden de taart gelijk in de koeling zetten, want dat deden ze met de taarten die ze van hun vaste leverancier kregen ook. Ik uitgelegd dat de taart dus niet in de koeling kan, vanwege de marsepein. Het liefst gewoon koel. Tja, en dat met deze temp.
Gelukkig vonden ze bij het restaurant wel het een bijzondere taart. Iets wat ze nog niet eerder hadden gezien.
Nu afwachten wat het bruidspaar er van zal vinden. :/
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7V8NS3H.jpg

De onderste laag gevuld met aardbeienmousse, De 2e laag van onder mascarpone met lemoncurd, en de bovenste 3 aftereightmousse.
Foto: taart nog niet af, maar met bruidsboeket. Die kwamen ze smorgens halen om 10.00uur.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYELKHX6.jpg

En nog een foto van het bruidsboeket.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3RZPWQFG.jpg

Bedankt voor het kijken, en tips zijn altijd welkom!!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2

Re: Eng Bruidstaart.

Ik vind hem erg mooi geworden!Die bloemen heb je dus zelf gemaakt!?!?Ze lijken net echt,geweldig!

3

mijn hemel wat een werk zeg!!!

knap gedaan!

4

Dat boeket is echt super! Laat je even weten of de taart het overleefd heeft? Wat een bouwwerk trouwens!

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

5

Wow! En nog es wow! Je hebt lastige klanten, en dan klanten die niet helemaal weten wat ze willen.
Maar je hebt het hier wel heel mooi gemaakt zeg! Super! Bloemen zijn prachtig!

Groetjes Tweety!

6 Laatst bewerkt door Carin (15-05-2008 17:20)

Ik zie niets :(

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Mijn album.nl ligt eruit..

8

Sjit, mijn album doet het niet, ik wil hem ziehien! :(

Mijn website: Presentaart

9

Wat duurt dat al lang zeg!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

10

Mooi gedaan hoor ..enne even een tip....een taart met marsepein kan gewoon in de koeling hoor(doe ik ook altijd nergens last van)

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

11

Nu zie ik m wel! Prachtig mooi!!!!!!!!!!

Er stond inderdaad dat mijnalbum eruit lag, maar ik kon alle andere foto's op het forum wel zien, alleen deze niet :(

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

Het is een mooi geheel zo!

Mooi bruidsboeket ook!

Ik meen te weten uit een ander topic dat de bloemen gewoon echt zijn!

13

Ja dat meende ook te verstaan het gaat hier om echte bloemen waar eem boeket van gemaakt is en op de taart aan gebracht maar niettemin een WAUW prachtig gedaan!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

Wauw wat mooi. Wat een werk zeg.

15

Wauw wat een plaatje zeg. Heel mooi gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

16

Tjemig wat een gevaarte zeg! Hoe hoog was de taart?
Moio met de bloemen zo. Dat gevouwen gedeelte had ik nog nooit gezien, komt mooi uit op de taart.
Gelukkig was het vandaag niet zo heel erg heet.

17

De bloemen zijn idd echt. Niet gemaakt van fondant of id.  Dat is iets wat ik nog wel graag wil gaan doen.
Hoe hoog de taart was weet ik niet helemaal in cm. Maar het is 5 lagen van ong 8 cm per deel.
Niet zo heet zegt ze. Het was hier toch nog wel heel erg warm hoor. 25 a 26 graden.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

18

Heee Gonnie....

wat een werk! Maar wat leuk en mooi geworden! Kan me voorstellen dat je toch even denkt: "oeps, gaat het wel allemaal goed..."

De vulling is heeeeeerlijk... :9 :9

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

19

Wat een megataart!! Heel erg mooi gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

20

wowie.........mooi boeket......en mooie taart, maar jeumig wat een gevaarte......ben benieuwd naar de reactie van het bruidspaar

Alles goed???? nee 3 fout

21

Wat een geweldige bruidstaart zeg. Die zullen ze toch wel mooi hebben gevonden niet?? En die vouwen vind ik ook heel mooi!

22

wauw dat is een zeer aparte bruidstaart zeg, heel mooi!!

23

Prachtig gedaan :Y

xxx

24

Wauwie, hij is echt geweldig mooi, en zo hoog. Even een kleine opmerking aan de kantlijn over het werken met echte bloemen, sommige kunnen erg giftig zijn en lelijke alergische reactie veroorzaken, dus check even bij de bloemist voordat je echte bloemen gebruikt.
Maar verder hij echt heel mooi, ik durf er niet aan te beginnen zoveel lagen, prima werk

Groetjes Emmy
www.Tovertaart.nl, zoete magie

25

mooi en dan gelijk zo hoog!  Die vouwen vind ik ook erg mooi erbij!