1

Onderwerp: Heb je wel eens gehad dat iemand niet tevreden/heel kritisch was?

Dit vroeg ik me af. Ik las in een ander topic dat iemand behoorlijk wat wensen had aan een taart. Op zich is dit wel leuk, maar het lijkt me dat zo'n klant dan ook behoorlijk kritisch is bij het afleveren van de taart. Zelf heb ik nog maar een paar opdrachttaarten gehad maar iedereen was tot nu toe heel erg enthousiast en blij met de taart, gelukkig :-) Het lijkt me vreselijk als mensen bij het afleveren van de taart verbeterpunten opnoemen of zelfs zeggen de taart niet zo heel mooi te vinden. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

2

Re: Heb je wel eens gehad dat iemand niet tevreden/heel kritisch was?

...nog nooit! (gelukkig) :) Maar ik heb ook nog nooit iets voor onbekenden gemaakt eigenlijk...

3

Eigenlijk niet echt nee. Meestal zijn ze wel enthousiast. Mijn moeder vind een net afgesmeerde taart met botercreme zelfs mooi, dus haar geloof ik niet meer. :S
Maar echt kritisch? Nee, nog niet gehad. Als ik mezelf niet meereken natuurlijk, want ik ben zelf het kritischt. Goed, kritischt, dat is ook niet helemaal een goed woord ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik denk dat de meeste taartmakers hier meer kritiek op hun eigen taarten heeft dan de mensen waarvoor ze de taart maken.
Zie hier taarten voorbij komen waarvan ik denk "wow, wat mooi, hoe verzinnen ze het" en dan zetten ze er zelf bij dat dit niet goed is, dat kan beter....

5 Laatst bewerkt door Mare (11-05-2008 21:46)

Gelukkig geen kritiek ...(ben al kritisch genoeg voor mezelf, ik vraag wel 10x aan mijn vriend of de taart er leuk uitziet...).
Wel heb ik de opmerking gekregen dat het wel erg zoet is allemaal. Mijn schoonmoeder vindt de taarten geweldig maar de bekleding plus en decoratie erop vond ze samen wel heel zoet.

6

Nee, geen kritiek eigenlijk. Maar ik weet wel nog goed - het is toch al weer een aantal jaren geleden - dat ik knap moest slikken toen de enige reactie: "ja, deftig hoor" was op een taart waar ik met bloed, zweet en tranen mee bezig was geweest.

Mijn lief moest me er echt van overtuigen dat zij nou eenmaal nooit zoveel superlatieven gebruikt of enthousiast is en dat een 'ja deftig' h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Gelukkig nog niet gehad of voorgekomen,meestal lees je al veel van de eerste reactie af,tot nu toe begonnen ze allemaal te lachen of te glimlachen pfff,maar het blijft altijd spannend.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

8

Ook nog niet meegemaakt, gelukkig, maar de mensen die tot nu toe bij mij bestellen, zijn allemaal bekenden van mij, en ik heb het gevoel dat als ze iets erop aan te merken hebben dat ze dat dan voor zich houden (zoiets heb ik nl. wel altijd) en ik vraag dan ook altijd: als er iets is, dan moet je dat ECHT zeggen hoor!

9

Ik denk dat je mijn klant bedoeld... Ze was bij afleveren wel tevreden maar ook weer niet heel enthousiast (zoals de meeste mensen).

Ach ja, bij sommige mensen is het nooit goed. Jammer dan! Ik zie zelf wel of een taart gelukt is of niet.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

10

Nog niet gehad, wel sommigen die niet duidelijk laten merken dat ze er heel blij mee zijn, maar ze zeggen ook niet dat ze het niets vinden. Maar toch brengt dat je wel aan het twijfelen.

Alhoewel mijn laatste taart voor mijn collega bij de bibliotheek zo enthousiast was ontvangen, dat ik er echt verlegen van werd..

11

Gelukkig ook nog nooit kritiek gehad en ik denk dat je daar ook niet zo bang voor hoeft te zijn. Wij zitten er allemaal middenin, zien veel voorbeelden, kijken ook op buitenlandse sites en zien de meest mooie creaties, iemand die een taart bij je besteld heeft al die info niet en een simpele taart met alleen maar bloemen vinden ze vaak al prachtig. Wat we ook maken, bij een gewone banketbakker kan je dat niet krijgen, dus dat is al bijzonder op zich.

Juist omdat we zoveel moois zien, zijn we zelf te kritisch voor onszelf, maar geloof me, de klant ziet dat soort dingen niet.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

12

Bien schreef:

Gelukkig ook nog nooit kritiek gehad en ik denk dat je daar ook niet zo bang voor hoeft te zijn. Wij zitten er allemaal middenin, zien veel voorbeelden, kijken ook op buitenlandse sites en zien de meest mooie creaties, iemand die een taart bij je besteld heeft al die info niet en een simpele taart met alleen maar bloemen vinden ze vaak al prachtig. Wat we ook maken, bij een gewone banketbakker kan je dat niet krijgen, dus dat is al bijzonder op zich.

Juist omdat we zoveel moois zien, zijn we zelf te kritisch voor onszelf, maar geloof me, de klant ziet dat soort dingen niet.

Ik denk inderdaad dat dat wel zo werkt ja.. Wat betreft de prijs voor een taart ook denk ik. Ik lees hier regelmatig dat men 'bang' is om een redelijk bedrag te vragen voor de taart. Terwijl de meeste mensen (denk ik dan toch) het er graag voor over hebben omdat ze bij de banketbakker het dubbele kwijt zouden zijn aan een niet te vergelijken resultaat..

13

ik denk dat je voor jezelf kritisch bent. en jezelf wel dingen ziet die beter kunnen maar dat anderen die er "geen" verstand van hebben dat echt niet zien

14

Ik heb 2x een taart voor iemand mogen maken. De 1e vond ie de vulling niet zo lekker... toch belde hij 6 maanden later weer voor een taart. Deze keer vond hij hem ingezakt !!
Maar of die dat alleen zegt om korting te krijgen?? Want heel raar... hij belde gisteren weer voor een taart in augustus.
Dus het zal allemaal wel mee vallen hahaha :P

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

15

heb dat nog niet gehad.
Wel dat ik zelf absoluut niet tevreden was met een taart, maar dat zij hem prachtig vonden.. wilde eigenlijk al zeggen dat hij wel 5 euro goedkoper mocht *bloos* maar toen zij zo blij ermee waren dacht ik, ach, dan maar het hele bedrag hihi :)

16

dat komt natuurlijk doordat wij een idee hebben, of een plaatje in ons hoofd wat er niet precies hetzelfde uitkomt soms. gelukkig kennen die klanten dat plaatje niet :D en mocht er een keertje iemand zijn die er niet tevreden over zou zijn. dan noem je dat gewoon de charmes van echt handwerk :+

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

17

Marianne schreef:

Nee, geen kritiek eigenlijk. Maar ik weet wel nog goed - het is toch al weer een aantal jaren geleden - dat ik knap moest slikken toen de enige reactie: "ja, deftig hoor" was op een taart waar ik met bloed, zweet en tranen mee bezig was geweest.

Mijn lief moest me er echt van overtuigen dat zij nou eenmaal nooit zoveel superlatieven gebruikt of enthousiast is en dat een 'ja deftig' h

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

18

Tot nu toe is men meer tevreden dan ik. Ze jubelen vooral over het uiterlijk en ik wil zelf graag weten of ze ook lekker zijn.... Ik proef zo min mogelijk want ik let nog steeds op de lijn ;)
Wel frustrerend is als je helemaal niks hoort. 'O leuk' heb ik een keer als reactie gehad en bij het weerzien met de dame niets meer gehoord.

lekker duurt het langst!

19

Ik kan me herinneren dat er een siemand een taart had besteld, die had opgehaald en betaald en vervolgens weer had teruggebracht omdaT hij niet precies was zoasl ze hem had willen hebben...ik weet alleen niet meer bij wie dat was... Ik weet wel dat er toen heel wat mensen reageerden met: je gaat toch ook je taart niet terug brengen naar de bakker!!!

Je hart fluitsert, luister goed!

20

Tot nu toe gelukkig geen kritiek gehad. Van de meeste mensen krijg ik een email, sommige laten iets achter in mijn gastenboek, van een paar hoor je niks, maar er komen wel mensen via hun bestellen, dus ze zullen wel tevreden zijn.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

Berichten [ 20 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Heb je wel eens gehad dat iemand niet tevreden/heel kritisch was?