1

Onderwerp: model snijden

Misschien heeft iemand een goede tip voor me.

Als ik een kapsel in model wil snijden om hem daarna te bekleden dan worden de zijkanten zo korrelig....
Ook als ik het kapsel eerst heb ingevroren.
Hoe doen jullie dat toch?
Als ik op de snijkanten botercreme wil smeren dan wordt het een DRAMAAAAAAAAAA

2

Re: model snijden

Snijden met een diepvriesmes. Cake is trouwens veel makkelijker dan biscuit als het om modelsnijden gaat :Y

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

3

ik snij gewoon met mijn kartelbroodmes.........het wordt wel korrelig, maar geen drama..............

Alles goed???? nee 3 fout

4

Misschien eens half bevroren proberen en dan met een kartelbroodmes.
Of gewoon even met kapsel op en neer naar Den Haag rijden :)

5

Dikke laag botercreme erop die vrij dun is. En bekleden met marsepein wordt dan mooier dan met fondant vind ik zelf!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

6

Gewoon snijden met een grof kartelmes. Hoe grover hoe beter (het mes dus he :D).
Kruimels die los zitten gewoon wegvegen, kruimels die nog niet los zitten angstvallig laten zitten :lol:.
Dik, en als ik zeg dik bedoel ik ook dik, afsmeren met botercreme, liefst van de mix want die is wat zachter.
Bekleden met marsepein, en z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

ow ik had bij mijn taart gewoon gesneden
afgesmeerd met botercreme, oh nee champagnecreme
even in de koelkast
en nog een laagje erlangs
geen kruimel meer te zien.
dan bekleden.
voilá

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Ikkie schreef:

ow ik had bij mijn taart gewoon gesneden
afgesmeerd met botercreme, oh nee champagnecreme
even in de koelkast
en nog een laagje erlangs
geen kruimel meer te zien.
dan bekleden.
voilá

Zo heb ik het met mijn vlinder ook gedaan. En wel vier keer. Want die had ik niet met fondant of marsepein bekleed.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Mijn ervaring is dat het dan het beste is om inderdaad in twee laagjes af te smeren. Eerste laag vrij slappe botercreme, zo dun als halvarine voor op brood zeg maar. Dat dan in een dun laagje smeren, hiermee plak je alle kruimels dan vast. Dan even laten rusten evt in de koelkast of op een andere koele plek, en dan evt een tweede laag smeren die wat dikker van consistentie mag zijn. Dan zou het allemaal goed moeten gaan...
Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Ik gebruik altijd cake, dit gaat goed. Een stevige chocolade cake gaat nog beter. Snijden met een brood mes. Veeg de losse kruimels weg en smeer hem af met botercreme. Bekleden met fondant en  je hebt een strak taartje.

groeten Sylvia

11

Het is wel een soort kruimelhorror ja, maar ik gebruik vaak biscuit en dan gewoon snijden, de kruimels de kruimels laten, afsmeren met botercreme, gewoon eerst een dun laagje en dan opstijven en dan kan je echt gaan smeren, dan komen de kruimels niet mee. Ik bekleed daarna gewoon met marspein of fondant, maakt niet zo veel uit.
nou ja, gewoon... Het is daarna wel een grote kruimel-keuken en ik neem me altijd voor het n

Mijn website: Presentaart