1

Onderwerp: Welke fondant is het lekkerst?

Ik was net op de hebshop aan het kijken om een bestelling te gaan plaatsen. Mijn fondant is helemaal op. Ik heb tot nu toe steeds met kleine bestellingen gewerkt omdat ik nog maar net begonnen ben met taart maken.
Nu heb ik al diverse bestellingen staan en zijn er de komende 2 maanden nog 3 verjaardagen binnen het gezin. Dus ik wil nu wat meer in een keer gaan bestellen.
Nou vraag ik me af ofdat de fondant van het merk PETTINICE het zelfde is als het merk REGALICE. Zit er veel smaak verschil tussen en hoe zit het met het verwerken drogen ze allebei even vlug uit? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2

Re: Welke fondant is het lekkerst?

Ik vind de MMF heel erg lekker! Maar dat had ik ook al bij de hebshop vermeld...........

3

Ik ben ook grote fan van de MMF!

Groetjes, Tessa

Ik heb wel eens de Regalice besteld,maar daar zit een vreemd smaakje aan en een vreemd luchtje!!!!!
Ik maak eigenlijk altijd zelf MMF!!!!!Is echt heel erg makkelijk!!!!

5

Hier zijn de meesten heel tevreden over mmf en icecraft sugarpaste. En ballina (choco of vanille) natuurlijk!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Hier is ook de mmf het meest favo fondant.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Mijn eerste pak was fondant van RegalIce...vond ik goed werken,
er zit in het begin wel een luchtje aan, maar als je het verwerkt hebt niet meer.
Het wordt wel wat droger, maar je moet het gewoon heel erg goed verpakken, dan heb je dat probleem ook niet meer.

Had toen het vrijwel op was, de mmf uit de shop besteld, en die vind ik echt super werken, de smaak is ook lekker, dus ik ga voortaan voor de mmf!

Succes met je keuze!

8

Ik heb de mmf nog liggen (moet ik nog uitproberen) maar tot nu toe blijft de pettinice toch nog hoog bovenaan staan. Verwerkt zich lekker en ik vind hem lekker. Ik heb ook nog nooit iemand horen klagen over de smaak (behalve mijn schoonbroer maar dat is een verhaal apart ;))

9

Welke fondant het lekkerst is? Geeneen.

Ik ben een marsepein fan :)

De enige fondant die ik wel lekker vind is de chocoladefondant, maar dan gemengd met marsepein. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld met je vraag want die chocofondant is donkerbruin. En daarmee kun je dus alleen maar donkerbruine taarten maken :lol:

Ballina is niet vreselijk vies, de minst vieze onder de fondanten zeg maar. De vanille-en de chocoldesmaak zijn nagenoeg gelijk trouwens. Ik proef het verschil niet. Maar ik vind Ballina onverwerkbaar.

Als ik uberhaupt fondant gebruik, wat maar heel weinig voorkomt, dan heb ik het liefst RegalIce. Dat werkt nog het minst ongemakkelijk.

VIND IK DUS :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Wat ik vind is dat RegalIce het lekkerst werkt en MMF van Renshaw (dezelfde fabrikant dus als van RegalIce) het lekkerst smaakt, op de voet gevolgd door Ballina paste-to-cover Vanille. RegalIce vind ik qua consistentie echt het prettigst, het blijft jammer dat-ie niet lekker ruikt bij het open doen van het pakje. Maar net wat Dianne zegt, dat luchtje is z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik heb pas de PETTINICE gekocht voor bruidsproeftaartjes (Ik werk het liefst met marsepein maar de klant wil graag een witte bruidstaart, vandaar). Deze smaakt lekker en is goed te verwerken.
Met ICECRAFT sugarpaste heb ik gister gewerkt en dat ging ook goed, en het proeft ook lekker.
REGALICE vind ik niet lekker ruiken en smaken.
MMF vind ik dus niet lekker (in tegenstelling tot anderen) maar ik denk dat dat persoonlijk is.

Ik zou het gewoon zelf uitproberen.

Groetjes Michelle...

12

Pettinice!!!

Met de rest heb ik geen ervaring, maar goed, dat kan al snel, want ik heb net een paar taartjes gemaakt en vind deze heerlijk om te gebruiken en niet geheel onbelangrijk, hij is erg lekker, niet mierzoet, maar gewoon zoet.

De teddybear brown ervan is helemaal geweldig lekker hahaha, beetje fudge smaakje, weet niet of ze die in de hebshop hebben...

groetjes Daantje

13

RegalIce! Ruikt in het begin een beetje azijnachtig, maar dat is snel weg. De smaak is redelijk neutraal.
Gisteren heb ik een stuk taart op waar Pettinice op zat en dat proefde ik meteen. Voor mij veel te zoet. Bovendien vind ik het snel droog en korrelig worden bij het verwerken.

14

Daantje2076 schreef:

De teddybear brown ervan is helemaal geweldig lekker hahaha, beetje fudge smaakje, weet niet of ze die in de hebshop hebben...

Wel de teddybear brown van RegalIce en die is ook wel lekker (en de chocobruin van RegalIce is h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Wij vinden hier de MMF fondant het lekkerst. Ik wilde hem net bestellen in de Webshop, maar zag het er niet meer tussen staan. Weet iemand of dit uit het assortiment is? De Pettinice vind is overigens ook wel lekker.