1

Onderwerp: sinaasappel-perzik vulling

Via een kennis kreeg ik een recept voor taartvulling. Heb gisteren de vulling uitgeprobeerd en moet zeggen hij was erg lekker!

6 dl slagroom kloppen met 1 pakje saroma poeder (sinaasappel/perzik), 1 zakje klopfix en 1 zakje vanille suiker.

Als het dik genoeg is naar je zin doe je deze tussen je taart. Heb er zelf nog kleine stukjes perzik overheen gestrooid voor ik de volgende laag cake erop deed.

Jammie!

(Misschien ben ik spuit elf.. ik bak nog niet zo lang dus weet niet of dit een veel gebruikte vulling is?)

mijn taart is de moeite waard!

2

Re: sinaasappel-perzik vulling

Ga ik proberen. Gewoon met melk gemixt en mandarijnpartjes eronder is het al 1 van mijn favoriete vullingen, maar met slagroom wordt het misschien wel nog lekkerder!!!! :9

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Klinkt heerljk (dat saroma poeder is toch voor die pudding?) Zoals je begrijpt bak ik erg kort nog. Doe jij alleen deze vulling als laag of meerdere lagen met hetzelfde?

Zoals mijn dochter zegt majmmjammjam....

4

Gebruik ik heel vaak...ze vinden deze variant bij mij thuis errug lekker...vooral manlief, maar dan inplaats van perzik gaan er mandarijntjes bij...heerlijk fris :P  :9

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Helaas is de sinaasappel/perzik van saroma niet meer te koop. Heeft iemand een vervanger?

Groetjes Monique

6

Ik zie inderdaad dat dr. Utker die uit het assortiment heeft gehaald :nooo . Misschien kun je de vanille maken met wat sinaasappelaroma erdoor? Dit recept kan ook, maar is wel wat bewerkelijker:

8 blaadjes gelatine
4 deciliter sinaasappelsap
100 gram suiker
0,25 liter slagroom
350 gram kwark

Bereidingswijze:
Week de gelatine in ruim koud water. Breng de helft van het sinaasappelsap met suiker aan de kook en roer tot de suiker is opgelost. Roer van het vuur af de uitgeknepen gelatine erdoor. Roer de rest van het sinaasappelsap er door en laat het afkoelen. Zet het in de ijskast tot het begint te stijven. Klop intussen de slagroom stijf. Schep de kwark en slagroom door het sinaasappelmengsel.  Laat de pudding in de ijskast opstijven.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7 Laatst bewerkt door Sandra90 (21-02-2011 08:51)

PROBLEEM!!!!
Ik heb ook geen kwark in huis.....
Ik wilde het eigenlijk gaan gebruiken vandaag. Wat kan ik als alternatief doen???
Druppeltje sinaasappel en stukjes perzik door slagroom ofzo?? Het gaat om de smaak, ivm proeverij...