Onderwerp: O nee ... toen ging het hélemaal mis!
Was heel erg trots op de taart die ik voor mijn schoonmoeder gemaakt had (zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=25589 ) totdat gisteren, zo'n 2 uur voor vertrek naar mijn schoonmoeder, bleek dat er allemaal vocht uit/van de taart kwam. Het bleek de fondant te zijn. Dus snel even op het forum opgezocht of er nog wat aan te doen was, maar helaas..... Weet vanaf nu dat een taart met fondant niet in de koelkast hoort 
Vervolgens meteen een nieuw kapsel gebakken en de oude taart ondertussen "ontleed" (ik had immers nog 2 uren!). Bijna alles kwam er heel af. Gelukkig had ik nog vulling over dus dat kwam wel goed.
Mijn man heeft toen nog even lekker een puntje van de eerste staan proeven en hij vond hem fantastisch smaken. Dus ik heb dat taartje opnieuw bekleed zodat het er weer uitzag en we hem met konden opdelen bij mijn schoonma. Maar dat bekleden ging zo goed, dat ik het nieuwe kapsel maar heb gelaten voor wat het is (dat stond toch nog af te koelen) en dat ik de taart-met-de-punt-eruit heb versierd en tot "hart" heb omgedoopt. En na alle stress vond ik het resultaat eerlijk gezegd prachtig!
Gisterenavond hebben we bij mijn schoonmoeder lekker niets gezegd. Die heeft gewoon genoten van haar mooie taart! En toen iemand opperde dat er een stukje uit was om te proeven, zeiden mijn man en ik met een stalen gezicht dat het een hart was en dat daar altijd een puntje uit is

maar hij ziet er nog altijd super uit!