1 Laatst bewerkt door Kadohke (11-05-2008 10:09)

Onderwerp: Mijn allereerste opdracht

Hallo,

Hier mijn aller eerste officiele opdracht, een communietaart.

Communicantje (althans haar moeder) wilde zilver en wit en een kleurtje. Ze vond highschool musical leuk en hartjes...dat was niet moeilijk kiezen... :) 

Wel heel veel problemen gehad met de fondant gisteravond...was veel te warm dus de fondant bleef scheuren. Uiteindelijk 15 minuten in diepvries, snel gerold en het lag erop (met wat scheurtjes links en rechts...maarja!)

Onderste taart is gevuld met 2 lagen aarbeienbavorois en een laag verse aardbeien.
Bovenste met 2 maal hemelse modder en nigella's fudge.

http://i25.tinypic.com/105p9g2.jpg

http://i26.tinypic.com/2cx6puw.jpg

Commentaar is welkom, kan ik tenminste wat mee.

Groetjes Katja

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Mijn allereerste opdracht

Ik vind hem er echt heel leuk uit zien.. zit nu hard te denken over commentaar.. moment ;) Kan zo snel niets bedenken, want hij ziet er gewoon strak uit!.. het enige wat ik misschien op te merken heb is het afwerk randje wat ik niet zo heel mooi vind bij de rest. Maar dan ga ik echt heel ver op maar iets op te merken ;) Oh en nu ik het zie misschien nog een extra klein hartje zilver bovenop het taartje. Want nu zijn er 3 roze en 2 zilveren en een beetje een gat met niets ;) hahah.. :P

3

WOW..ik heb ook een bestelling staan voor een communietaart....en deze vind ik wel heeeeeeeeeeeeel erg gaaf. Sjiek, maar niet te....speels..maar toch "deftig" precies zoals het op zo;n dag moet zijn denk ik???
mmmm....als je t goed vind ga ik deze even opslaan in mn voorbeelden?

Erika

4

heel erg mooi!

5

Wow wat is die mooi zeg!  Vooral de kleuren vind ik heel geslaagd!

6

Ik mis eigenlijk ook het derde, zilveren hartje... Maar ook zonder dit hartje is het echt een hele mooie taart hoor!
Welke uitstekers heb je gebruikt voor de harten? Die moet/ wil ik ook nog hebben...

7

Had inderdaad het hartje dat ontbreekt ook gezien. Heeft iemand trouwens tips hoe de zilverdraad het beste blijft zitten. Waren een beetje topzwaar, onderweg in de auto zakten ze door de taart (niet te veel)

UItstekers heb ik bij de webshop besteld (3 hartjes in verschillende maten Medium)
Met het kleinste hartje de binnenkant van de grootste uitsteken.

Groetjes

8

Mooie communie taart!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Enige tip die ik kan geven is, vooral zo doorgaan. Ziet er geweldig uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

Heeel erg mooi, maarre, toch even een dingetje, die ijzerdraadjes, steek je die rechtstreeks in de taart dan?
Had het hier gister met Ellen over (Ellens creatieve cakes uit Donderen) en die zei dat je die niet rechtstreeks in de taart mocht steken, maar dat er speciale houdertjes voor te krijgen zijn, weet niet hoe jij dit hebt gedaan, maar is misschien wel een idee...

groetjes Daantje

11

Mooie communietaart! Stijlvol en toch ook wel meisjesachtig. En hij klinkt heerlijk!!!!!

Groet, Jolanda

12

Hele mooie sjieke taart hoor! Ik vind hem heel leuk. En die hartjes zijn zo ook een leuk idee! Kan ik onthouden want mijn dochter wil over 2 weken ook hartjes op haar taart!

13

Wat een heerlijk bling taartje!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

14

Gefeliciteerd meid met je eerste opdracht...en gelijk zo'n mooie ook!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

15

Ja echt mooi ze zullen er wel blij mee geweest zijn!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

16

Die zullen onder de indruk geweest zijn :Y
Prachtig hoor :thumb:

xxx

17

En wat een geslaagde eerste opdracht!Mooi hoor!
Heb je leuke reacties gehad?
Best spannend zo'n eerste opdracht,vond je niet?

18

Wat een plaatje van een taart,mooi gemaakt!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

19 Laatst bewerkt door Kadohke (12-05-2008 08:34)

Daantje2076 schreef:

Heeel erg mooi, maarre, toch even een dingetje, die ijzerdraadjes, steek je die rechtstreeks in de taart dan?
Had het hier gister met Ellen over (Ellens creatieve cakes uit Donderen) en die zei dat je die niet rechtstreeks in de taart mocht steken, maar dat er speciale houdertjes voor te krijgen zijn, weet niet hoe jij dit hebt gedaan, maar is misschien wel een idee...

Heb ze inderdaad rechstreeks erin gestoken, was gegalvaniseerde draad, dus moet geen problemen opleveren, buiten dat ze dan gaan verzakken....haha

Groetjes Katja

20

Ilseb schreef:

En wat een geslaagde eerste opdracht!Mooi hoor!
Heb je leuke reacties gehad?
Best spannend zo'n eerste opdracht,vond je niet?

Ze vonden het prachtig, tranen in de ogen....daar doe je het toch voor!

Vond het erg spannend zo'n eerste opdracht. ALs ik denk hoeveel tijd ik erin heb gestoken om het perfect te krijgen...en als dan de fondant waardeloos is....stress!!!

Ik moet er niet aan denken dat ik meerdere opdrachten tegelijk heb....dan slaap je toch niet meer....

Groetjes Katja

21

Ik vind het een lieve stijlvolle communietaart, ik hou er zelf niet zo van als ze van Ajax of Pokemon zijn...
De ijzerdraadjes kun je beter samendraaien tot een bosje en dat in een, met marsepein of fondant, rietje steken. Dat is steviger en toch ook wel een iets fijner idee dan het metaal zo rechtstreeks in je taart !!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

22

mooie eerste opdracht!!

groetjes mariska

23

echt wel mooi in deze kleurcombi!

24

Gefeliciteerd met je eerste opdracht. Hij is erg leuk geworden! Mooie kleuren en een mooi ontwerp!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

25

Wat een schitterende kleurencombinatie! Echt heeeeel mooi met roze/wit/zilver!

't Onthouden waard!

En lekker gevuld !!! ;) :9

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl