1

Onderwerp: hoe start ik en wat schaf ik aan?

hoi hoi
na veel prutsen met CC heb ik besloten dat ik wat meer wil maken en nu wil ik graag het een en ander aanschaffen in de webshop maar wat? wat raden jullie me aan?  ik heb wel wat kleurstoffen hier en een paar vormpjes en natuurlijk ook wel gewone cakevormen ( ik heb wel de flowervorm van tupperware)
ik heb echt geen idee wat ik moet doen...
groetjes kit

Re: hoe start ik en wat schaf ik aan?

Hoi,

Ik ben eerst begonnen met het aanschaffen van gekleurde marsepein.
Als je 500 gram koopt per taart heb je genoeg om te bekleden en om er figuurtjes van te maken. Later kun je dan ongekleurde marsepein gebruiken en deze zelf kleuren.
Je kunt natuurlijk met meerdere kleuren beginnen. Vaak is het goedkoper om per 5 kg in te slaan, maar als je net begint zou ik starten met een of 2 kleuren gekleurde marsepein.
Verder moet je je bedenken wat voor soort vulling je wilt gaan gebruiken.
Heel makkelijk is banketbakkersroom en boter cr

3

Je hebt niet zo heel veel nodig om te beginnen.......ik bak nog steeds het liefst in mijn sprinvormen (men lene bij moeders, buurvrouw etc........:D)
kleurstofjes heb je al, marsepein of fondant dus
met verschillende bloemuitstekertjes kan je ook al hele leuke taartjes maken, roosjes staan in de howto, je kan ook zelf boetseren natuurlijk
Je kan kiezen voor webmix voor je biscuit of losse ingredienten.
een smoother vind ik zelf heel handig en een paletmes komt hier ook altijd tevoorschijn en een (ikea) draaiplateau is voor mij onmisbaar voor het strak smeren van botercreme en makkelijk draaien bij het bekleden.
verder kan je een heleboel in je keukenla/kast vinden om te gebruiken (borrelglaasjes voor rondjes en je kan al een retrotaart maken) en als je eenmaal begonnen ben denk je voor mijn volgende taart heb ik echt....... nodig.

Alles goed???? nee 3 fout

4

Bisquitmix van de webshop. Bloemen uitsteker(s), blanke marsepein aangezien je al kleurstoffen in huis hebt toch? Leuk glittertje?

5

hoi hoi
ik geloof dat ik er zo wel uitkom en dan moet ik toch maar eens de webshop goed bekijken en het een en ander bestellen...bedankt voor de moeite ..
groetjes kit

6

Wat ik aan raad is een spateltje. Zeker handig om te boetseren, roosjes op een taart te zetten, etc. Eventueel een oud klei spateltje (goed!!) wassen en die is hier ook voor te gebruiken.