1

Onderwerp: nog een vraag over biscuit

ik heb nog een vraagje :-)  De biscuit bakken ging eigenlijk vanaf het begin goed, nooit problemen, goed gaar etc. Maar de laatste keer (toen ik in 1,5 dag 3 taarten wilde maken) werd eerst m'n ikea bol helemaal niet gaar, de bovenkant was mooi dicht en ik kiepte hem om en heel mijn aanrecht onder, dat ding was nog helemaal vloeibaar. De biscuits daarna zijn tofh ook allemaal net iets anders. Ze zijn zo luchtig dat ze echt heel hoog komen en barsten dan een beetje open, ze zijn wel goed gaar van binnen. Hoe zou dat nou komen, het was anders nooit, ik doe denk ik niks anders, temp hetzelfde (oplopend doe ik altijd), eieren op kamertemp. Misschien moet ik gewoon altijd bakpapier erin gaan doen nu.
groetjes alinda

Re: nog een vraag over biscuit

Je hebt kans dat door zo'n massa de binnenkant niet gaar word, het helpt als je een er een metaal voorwerp inzet, op de bodum in het midden, dit geleid de warmte veel beter.
Een flowernail is een goed voorwerp, of je gebruikt van die metale prikkers voor de bbq. (Je legt er een over de vorm, en een andere hang je met de ring eraan zodat deze in het midden van de vorm naar beneden hangt, even op de juiste maat afknippen en hopelijk gaat het dan beter) Veel succes ermee.