1

Onderwerp: Hoe maak ik mooie letters?

Op veel taarten hier zie ik prachtige letters staan. Helemaal netjes recht en zo. Ik ben afgelopen weekend met uitsteekvormpjes bezig geweest maar vond dat toch knap lastig. Wat is "de gouden tip"?

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Hoe maak ik mooie letters?

Lettertappits!!! Kijk hier maar eens, dit gebruiken de meesten:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … Path=35_36

Het is wel even oefenen hoor, heeft echt een gebruiksaanwijzing maar als je het eenmaal onder de knie hebt kan je prachtig strakke letters maken!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

3

De gouden tip is: geduld, marsepein in elkaar meppen, vloeken, tieren en....opnieuw beginnen.

4

sluit ik mij helemaal bij aan, en het gaat vanzelf steeds een beetje beter.

5

Dun uitrollen, tylose gebruiken, even laten liggen voor je gaat uitsteken en vooral m

Groetjes, Pauline

6

Mijn gouiden tip: vooral NIET meppen. Is ook helemaal niet nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doe wat pauline zegt, behalve dus het meppen :lol:, maar smeer je marsepein eerst dun in met crisco.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Hoi,

Ik heb een paar jaar geleden bij de HEMA een doosje met uitstekers gekocht waarin alle letters van het alfabet zaten. Deze gebruik ik keer op keer in mijn workshops en op mijn taarten.
Zo heb je mooie letters.
Het blikje (plat en rond) is daar nog steeds te koop en is niet duur.
Misschien een idee voor anderen?
Je kunt de lettertjes er overigens uitsteken met een puntig mesje of met de punt van een taartvorkje.

Groet Saskia
www.maakeentaart.nl

8

Wel meppen, is leuk! :lol:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Nou het is mij vandaag voor het eerst gelukt om mooie nette letters te maken. Ze blijven plaken om mijn werkmat en de rest van fondant haal ik zo erbij weg en voila, hele mooie letters. Euh wel met tylose

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

Carin schreef:

Mijn gouiden tip: vooral NIET meppen. Is ook helemaal niet nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doe wat pauline zegt, behalve dus het meppen :lol:, maar smeer je marsepein eerst dun in met crisco.

Haha! :lol: Ik heb eens een demo gezien van Inge en die mepte er vrolijk op los. Dus dat doe ik nu ook en dat gaat prima. Maar dat van die crisco klinkt ook goed. Misschien toch ook eens proberen. :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik heb een paar jaar geleden bij de HEMA een doosje met uitstekers gekocht waarin alle letters van het alfabet zaten. Deze gebruik ik keer op keer in mijn workshops en op mijn taarten.
Zo heb je mooie letters.
Het blikje (plat en rond) is daar nog steeds te koop en is niet duur.
Misschien een idee voor anderen?
Je kunt de lettertjes er overigens uitsteken met een puntig mesje of met de punt van een taartvorkje.

Groet Saskia
www.maakeentaart.nl

Ze hebben ze inderdaad nog steeds, maar ik vind het niet zulke hele mooie letters. Ik gebruik ze weleens als ik tijdgebrek of teveel ruimte over heb (ze zijn groter dan de tappits), maar ik ben er niet superenthousiast over... :(

Mijn website: Presentaart

12

vind het erg moeilijk los te krijgen de letters uit de tappits. ondanks veel meppen (mep niet te hard want ben bang dat het lineaaltje kapot gaat). iemand daar nog tips voor?

wat ook kan is hele dunne sliertjes rollen van fondant of marsepein om zo de letters te vormen. krijg je ook erg mooi resultaat na een hoop oefenen.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

13

Als je je tappits over je rollertje heen mep gaat het makkelijker en bovendien heeft je rollertje niet zo'n scherpe rand, dus minder breekgevaar!
En inderdaad de veel gegeven tips: tylose, strookjes even 'uit laten harden' voordat je begint, eventueel wat crisco erop of op je tappit, of wat poedersuiker uitwrijven totdat het 'stroef' voelt. Geduld en mijn lieve (helaas overleden) schoonvader zou zeggen: "Enthousiast kijken, dat helpt"!
Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

wat is tylose

Groetjes Lilian!

15

Tylose is een poedertje dat zorgt dat het steviger wordt en zelf min of meer hard opdroogt. Je hebt het nodig om te zorgen dat grotere geboetseerde figuurtjes niet inzakken, bij bijvoorbeeld de lussen van een strik en... dus ook bij lettertjes!
Verkrijgbaar in de webshop!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

oke dank je!

Groetjes Lilian!