1

Onderwerp: Ik ben nieuw!!!

Hallo

Ik ben marjanne en ben sinds zaterdag in de ban van het taart bakken/maken.
Heb een workshop gehad en het was heel erg leuk.
Nou maak is weleens vaker taarten maar niet zo uitgebreid als zaterdag met fondant enzo.
Nou was ik op zoek of er ook een starterspakket te koop was waar alles in zit wat je nodig bent voor je eerste taart haha maar nog niet gevonden. Ik moet eerst nog eens goed kijken wat je ook alweer allemaal nodig bent. Nou ik ga maar weer eens kom nog wel weer even kijken want ben volgende week jarig en wil dan toch wel mijn eigen taart hebben gemaakt. Nog tips?...

Groetjes Marjanne

Re: Ik ben nieuw!!!

Hoi Marianne,

Alleen de marsepein of (rol)fondant moet je bij de groothandel kopen. Als je googelt op marsepein, kom je vanzelf een aantal taartsites tegen waar je dit online kunt kopen.
De rest van je taart spullen kun je in de supermarkt kopen. Ook kun je vaak marsepein kopen bij een notenkraam op de markt, maar dat is vaak wel wat duurder.

Ik ben begonnen met gekleurde marsepein, later heb ik online een doosje met verschillende kleuren gekocht. Nu koop ik alleen nog maar ongekleurde marsepein in en maak ik zelf mijn kleuren.
Ik zou je aanraden om met marsepein te gaan beginnen als je dit lekker vindt, om een taart te maken. Fondant is vaak wat moeilijker te bewerken.

Boter cr

3

Welkom Marjanne,
ik kan je de webshop aanraden, links in de kolom even aanklikken en tadaaaa ... een heerlijk (maar ook verslavend :lol:) shopje.
Je zal er zeker alles vinden voor je taart ;)

xxx

4

Welkom hier. Nu al in de ban van taarten bakken, nog even en dan ben je ook in de ban van dit forum.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Ik heb al dingen besteld dus volgende week wil ik proberen mijn eertste taart te maken.
Maar ik zal het laten weten hoe die is gelukt haha.
Ik heb er nu al zin aan.
Ik ben blij dat ik gister hier even gaan kijken op deze site heb al veel leuke dingen gezien.

Groetjes Marjanne

6

Hoi marjanne,

Welkom al hier. je gaat nog wel jouw taartje showen hier h

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl