1

Onderwerp: Kapsel...sopt !!

Hi dames,

Vrijdagavond kapsel mislukt omdat ie in het midden inzakte (30 minuten op 180 graden). Zaterdagmorgen een nieuwe gemaakt (rond 24) en die zag er goed uit (oplopende temperatuur: 8 min 140 graden, 8 min 155 graden, 8 min 170 graden en 10 min 180 graden)Ga ik hem gisteravond snijden om te vullen....hoor ik het gewoon nog soppen ! Bleef ook nog een beetje aan het mes plakken :s

Maar ja...toch maar gevuld..de onderste laag met de banenenvulling (recept van dit forum..jammie !!) en de 2e laag chocolademouse van Mona + aardebeienjam.

Ik heb nog een kapsel gemaakt gistermiddag 20x20, die zal ws ook wel soppen ben ik bang ! GA vanavond proberen er een tenttaart a la Debbie Brown van te maken !

Ik heb na het bakken de kapsel gewoon in de dichte oven laten staan. Na 10 min. deurtje geopend en na weer 10 min kapsel gestort. Toen ie redelijk afgekoeld was heb ik er zilverfolie overheen gedaan, tegen het uitdrogen.

Moet ik anders eens proberen om mijn heteluchtoven ook aan te zetten ? Offe...moet ik gewoon langer laten bakken..

Kortom...wie heeft er tips voor mij ?

Greetz,

Marianne

2

Re: Kapsel...sopt !!

Hey Marianne,

Ik bak altijd met hetelucht en heb nog nooit een mislukt kapsel gehad. ( Oei,dit is misschien de goden verzoeken...) Probeer dat eens en dan gewoon oplopende temperatuur; 15 min. 140 graden,15 min.160 graden en 15 min. 175/180 graden.

Succes,Monique63

Carpe Diem !

3

Vervelend, ik bak ook in hetelucht en heb tot nu toe geen problemen.
Ik bak hem gewoon op een temperatuur van 175 graden, na 30 of 35 minuten even prikken, als hij gaar is gelijk uit de oven en na een minuutje of twee storten.
Wel pas als hij helemaal is afgekoeld verpakken in huishoudfolie.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

4

Ik zou hem ook langer bakken, ik bak een 20cm taart al op 30 minuten (10 op 140, 10 op 165, 10 op 180), dus een 24 cm zou ik zeker langer bakken als-ie niet gaar is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi dames,

Thx voor jullie reacties...ik zal de volgende keer de heteluchtoven gaan gebruiken ! Hopelijk helpt dat bij mij.

Greetz,

Marianne

Ik heb tot nu toe ook nog geen problemen gehad met mijn kapsels (26 cm) Ik bak ze in de hete lucht oven en gewoon op 175 graden en dan 35 minuten. Ik prik wel altijd rond de 30 minuten met een sat