1

Onderwerp: barbietaart

Volgende week ga ik een barbietaart maken.
Nu heb ik een blokkerbol, maar heb het idee dat als je hem hiermee maakt de rok onnatuurlijk wijd wordt.
Zijn er nog alternatieven voor dit probleem zonder dat ik de speciale Wiltonset hiervoor moet kopen?

Zelf dacht ik aan het bijsnijden van het kapsel en dan een ondertaart maken zodat er wel genoeg taart overblijft.

Alvast bedankt,

Dorien

Groeten Dorien.

2

Re: barbietaart

Hoi Dorien,

Da's een tijd terug !! Alles goed daar ?
Heb je niet een tulband vorm ? Dan kan je daar een klein taartje opdoen net zoals in de how to van deze site. Dan wordt hij even hoger.
Eventueel heb ik dit wel te leen.

3 Laatst bewerkt door nicole t (03-05-2008 11:22)

Hallo, ik gebruik gewoon 2 springvormen en snijd die vanboven gewoon bij zodat jezelf een natuurlijke heupvorm kan geven dit is een barbie die ik gemaakt heb dan kan je het resultaat zien   
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJKRR3CI.jpg ik vind dat je zo zelfkan bepalen wat je wilt en hoe hoog en je snijdt echt niet zoveel verloren, je moet natuurlijk geen springvorm van30cm nemen maar kijk hoe wijd je hem van onder wil en zet daar een kleinere bovenop...Groetjes Nicole

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Ik heb een ikea-bolletje op de blokkerbol gezet; beetje bijsnijden en dan lukt het wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt voor jullie reactie's, moet nu toch wel gaan lukken denk ik zo.

Ha die MArleen, ben inderdaad weer terug. Ben niet gestopt met taarten maken uiteraard, maar heb vanwege mijn mooie meid (lara) weinig tijd gehad voor het forum.
Nu ze alweer een half jaar is, zit de routine erweer goed in dus heb ik ook weer mogelijkheden het forum te bezoeken.

Groeten

Groeten Dorien.

6

Ja die eerste tijd is het weer even wennen en aanpassen voordat je weer ritme hebt en weer wat tijd voor je zelf van creeren.

Leuk dat je er weer bent en alle creaties weer showen he !