1

Onderwerp: Sugergun

Hoi hoi,

Onlangs de sugergun uit de webshop gekocht. Ik had me er meer gemak bij voorgesteld,maar of ik doe iets fout of....????

In ieder geval, ik krijg de fondant er bijna niet uitgeperst ! Manlief lukt het ook maar tenauwernood...

Iemand tips voor me ?

Greetz,

Marianne

2

Re: Sugergun

Even (seconden) opwarmen in de magnetron :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Hoi Yvette,

Gaat het dan niet plakken erin dan ?

Had die tip ook al gehad ivm het kleuren omdat fondant zo hard is...werkt wel allenig...als je ffies niet oplet en je toch net iets te lang in de magnetron hebt, wordt het sticky haha !

Ga het binnenkort proberen, thx voor het reageren !

Greetz,

Marianne

4

Met marsepein vind ik het makkelijker gaan als met fondant.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Met Petra eens, en daarbij: als je hem toch met fondant gebruikit, vind ik de zachtere soorten (Ballina, RegalIce MMF) weer makkelijker dan bijv. PettinIce, gewone RegalIce en zo.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

marsepein gaat prima bij mij (zie little ponytaart....pffffffffff ) fondant is altijd een strijd (heb pettinice) maar met de magnetron (neeeee, geen 1,5 minuten, 5 seconden is vaak genoeg haha)

Alles goed???? nee 3 fout

7

Niet te lang in de maggie nee, dan is het vloeibaar. gewoon net zodat je aan de buitenkant bijna niet voelt dat het warm is, dan is het binnenin wel goed warm. Weer even kneden, erin doen en hoppa.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

okee dames, dat ga ik de volgende keer proberen !

Thx he !

Greetz,

Marianne

9 Laatst bewerkt door wendy (03-05-2008 13:55)

Dat kan echt makkelijker hoor, ik heb geen magno op mijn taarten kamer dus, gewoon wat crisco door de fondant kneden en het glijd er zo uit, zelfs door het kleinste gaatje.
Het helpt ook wat tegen de rafelstructuur bij marsepein. :)
Kijk, ik geef niet meer zo vaak tips door de drukte, maar geef ik er 1, dan ook wel een goede h

10

Voor de rafelstructuur! Dat is een goede!!