1

Onderwerp: Oscar taart

Wie heeft er al eens de taart gemaakt? mijn chocolade  mousse is net chocolade melk, zo dun, ik denk dat dat niet goed is. Ik heb het toch gedaan zoals in de beschrijving staat. Wie weet er raad

Veel taart plezier

2

Re: Oscar taart

Geduld en koel wegzetten, dan komt het hoop ik toch goed!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: Oscar taart

Ik heb er twee keer eentje gemaakt Bettie.

De eerste keer had ik het zelfde probleem wat jij nu hebt. Ik had de mousse toen maar in een pannetje gedaan en weg gezet in de koelkast om te bedenken wat ik er dan mee zou kunnen doen. Gelukkig was het de volgende dag toch stijf geworden en heb ik het alsnog kunnen gebruiken in de taart. Mocht het bij jou niet lukken dan zou ik er nog wat gelatine bij doen.
Als je even zoekt op "oscar" dan vind je nog wat meer berichtjes over het maken van de taart.

Bij de tweede poging heb ik het mengsel van de warme suikersiroop en de eidooiers veel langer geklop, wel een minuut of tien. Het wordt dan wat dikker en stijver maar toch luchtig. Ook de slagroom heb ik wat stijver geklopt als de eerste keer en gelukkig was de mousse toen een heel stuk beter.

Nou hopelijk heb je hier wat aan en gaat het je toch nog lukken want het is een overheerlijke, maar wel machtige taart.