Onderwerp: Biscuitdeeg vraagje
Ik heb vanmiddag mijn taart gebakken, maar heb het vermoeden dat er iets verkeerd is gegaan.
Heb een deeg gemaakt van 180 gram suiker, 6 eieren en een beetje zout en na het mixen 180 gram bloem toegevoegd.
Dit in een licht ingevette bakvorm gedaan waar ik bakpapier onderin heb gedaan en al na een paar minuten in de oven op 180 graden was de bovenkant donkerbruin en de bovenkant ging helemaal bol staan.
Geen mooie vorm zo dus.
Toch is het een hele mooie taart geworden, qua structuur en smaak dan.... en nadat ik de zwarte bovenkant er af heb gesneden, maar goed, das dus niet helemaal de bedoeling.
Nu las ik in een ander topic iets over een kuiltje in het deeg en het deeg wat naar de zijkant verdelen en er daarna bakpapier overheen leggen.
Is dat dan de manier om een mooie gelijkmatige taart te krijgen?
Tevens simpele ideetjes gevraagd voor de vulling, ik zat zelf aan iets van limoenbavarois of lemoncurd of zo te denken.
Heb hier in de buurt alleen maar een simpele supermarkt met een heel klein bak aanbod en helaas is er geen tijd om nog wat in de wbeshop te bestellen voor deze taart aangezien ik hem morgen al klaar wilde hebben voor mijn vaders verjaardag (kleine verrassing, ik zou eigenlijk een appeltaart bakken).
Kortom, hellup.....