1

Onderwerp: eend bekleden

Ik wil voor een vriendin van mij een eend gaan bekleden met marsepein. Ik vraag me alleen af hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken. Ik heb een kant en klare vorm van Wilton, dus de eend op zich moet wel lukken......
Heeft iemand tips hoe ik het beste tewerk kan gaan zodat ik niet al het gescheurde marsepein moet repareren.
Alvast bedankt, ilona

2

Re: eend bekleden

Is 'ie plat of 3D?
In ieder geval niet te dun uitrollen als je lastige rondingen e.d. moet nemen dan heb je meer 'rek-ruimte'...
Een 3D eend lijkt me een hele klus... Misschien zou ik toch gaan voor gele botercremetoefjes, wordt je Duckie meteen pluizerig van!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

het is inderdaad een 3D bakvorm......
Hoe doe je dat dan met botercreme toefjes???

4

Kijk hier maar eens naar!
http://nl.youtube.com/watch?v=cV6mvJANG … re=related

Tot taarts, Yvonne

5

Ziet er wel super uit maar.......hoe maak ik dan die botercreme, hetzelfde als de andere botercreme die je gebruikt om je marsepein te vullen?......en hoe zorg ik ervoor dat-ie lekker geel wordt......
Ik heb wel precies dezelfde eend als ik het filmpje ;)

6

Botercreme is hetzelfde ja! En gewoon gel kleuren met kleurstof, dat gaat prima hoor!

Tot taarts, Yvonne

7

wordt het dan niet onwijs boterig??? Zelf ben ik niet zo gek op boter nl......
Leuk h

8

Nou de eend op zich is wel gelukt :y
Nu nog het bekleden gaan proberen.......
Ik denk dat ik hem nog wel even ga vullen met een lekkere vulling en dan afwerken.
Weet iemand of het met botercreme wel/niet erg boterig wordt??!!
groetjes

9

Als je botercreme maakt met de mix en nog een lekker smaakje toevoegd (vanille, citroen, amandeltjes (uit van die kleine flesjes van Oetker bijvoorbeeld), lemoncurd is ook heerlijk en geel, dan valt de botersmaak reuzemee denk ik. En kleine toefjes spuiten natuurlijk!

Tot taarts, Yvonne

10

Ik ga morgen een proeftaartje maken om te kijken of ik het wel lekker vind. Ik ga hem in ieder geval mengen met lemon curt....laat het wel weten hoe het smaakt.

groetjes ilona

11

Help......ik vind de botercreme-mix niet lekker....ik heb hem gemixt met lemon curt en citroen maar toch vind ik het niet lekker.....
Hoe nu verder???? Heeft iemand een idee???

12

Misschien met gekleurde icing, kun je ook toefjes mee spuiten en dan word hij gelijk geglacuurd!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

13

Als je icing doet zou je eigenlijk wel wat glycerine erdoor moeten doen, dan wordt het niet keihard.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Pooh schreef:

Als je icing doet zou je eigenlijk wel wat glycerine erdoor moeten doen, dan wordt het niet keihard.

Oh dat wist ik niet bedankt voor de tip dan weet ik dat ook!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

15

Super, ga het proberen.....onwijs bedankt voor jullie hulp

groetjes ilona