1

Onderwerp: Botercreme extra, verkeerd gemaakt??

Heb vandaag voor het eerst taartje gemaakt.
Ik dacht: ik maak botercreme extra, met botercrememix uit de shop en de bbr-mix uit de shop. Maar volgens mij heb ik de verhoudingen helemaal verkeerd gedaan.

Van de botercrememix heb ik 75 gr mix, 75 gr suiker etc genomen.
Van de bbr-mix heb ik 50gr en 125 ml water genomen.
Oh ja: het was voor een taartje van 20cm.

Van botercrememengsel heb ik helft apart gehouden voor het dijkje en afsmeren, de rest bij bbr gedaan.
Het smaakt wel, maar ik had het toch anders verwacht. Het was meer boterachtig dan bbr-achtig.

Ik twijfelde ook enorm want bij felicitaartjes staat: maak eerst botercreme en voeg dit bij de bbr toe.
Op de site bij de recepten staat maar bbr (met mix) en voeg suiker en boter toe.
Da's dan toch een ander recept of zie ik dat nou verkeerd??

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

2

Re: Botercreme extra, verkeerd gemaakt??

Je hebt het dubbelop gedaan :)
Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

:rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Lekker handig!! Vulde wel goed :lol:

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

4

Mira Max schreef:

Ik twijfelde ook enorm want bij felicitaartjes staat: maak eerst botercreme en voeg dit bij de bbr toe.
Op de site bij de recepten staat maar bbr (met mix) en voeg suiker en boter toe.
Da's dan toch een ander recept of zie ik dat nou verkeerd??

Allebei de sites hebben gelijk. De eerste zegt, maak botercreme (met 1:1 verhouding) en voeg dat bij de banketbakkersroom.
De recepten zegt, maak banketbakkersroom (met mix bedoelen ze de mix uit een zakje van bijv dr. oetker) en voek suiker en boter toe, dus de 1:1 verhouding.

In plaats van de 1:1 verhouding heb je de botercreme mix gemaakt en dat is zomals Marianne zegt en beetje dubbelop.
Was het wel lekker?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

oohjee , heb ik dus ook verkeerd begrepen. Ik wou dus ook botercreme van de webshopmix 1:1 mengen met banketbakersroom. Maar dit is dus niet aan te raden. Maargoed dat ik dit nog even lees voor ik morgen m'n moederdagtaartjes ga vullen en invriezen.

Groetjes Rineke