1

Onderwerp: Hoeveel Biscuit?

Goede avond mensen van het forum.

Heb hier al menig maal gespiekt voor informatie en tips maar ik kom er even niet uit.

Voor moederdag heb ik 3 taartjes in de planning. Allen rond van 15 cm en 7.5 hoog.
Nu ben ik aan het zoeken hoeveel biscuit ik hiervoor moet bereiden, maar daar gaat het dus mis.

Ik maak het zelf, dus niet met behulp van de mix. Maar uit die tabel kan ik geen wijs. Er gaat geen water bij het recept voor basisbiscuit, maar volgens mij maak ik dat wel op uit de tabel.
En bij het recept voor biscuit 2 gaat geen maizena. :think:

Ik ben meestal niet zo handig met uitleggen dus ik hoop dat iemand hier mij begrijpt. ;)

Groetjes Jennifer. :)

2

Re: Hoeveel Biscuit?

Ik weet niet of je het recept van hier op de site gebruikt, daar staat bij : hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20
En dus zul je van hieruit om moeten gaan rekenen... Ik kan je daar helaas niet bij helpen, want ik gebruik w

Je hart fluitsert, luister goed!

3

Re: Hoeveel Biscuit?

Die tabel geldt voor het gebruik van de biscuitmix van de webshop, niet voor het basisbiscuit ;)
Voor het basis biscuit gebruik je 1 ei (plus overige ingredienten in verhouding) per halve liter inhoud van je bakblik. Het recept voor basisbiscuit en biscuit 2 zijn verschillend, vandaar het 'missen' van de maizena in recept 2.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."