1 Laatst bewerkt door Mira Max (30-04-2008 20:17)

Onderwerp: bakpapier

Wellicht heel stom maar hoe plaatsen jullie je bakpapier in de vorm??
En ik bedoel dan de ronde springvorm.
Bodem, oke dat gaat, rondje uitknippen en plaatsen.

Maar dan de rand die dan boven je vorm moet uitsteken, ik zit altijd zo te klooien :mad:

Probeerde gisteren de strook eerst met plakband vast te maken totdat ik deeg zou storten. Nou dat werkte natuurlijk niet, plakband plakt niet op vet papier :grr:

Mijn man heef het tenslotte vastgehouden terwijl ik deeg uit bol zat te scheppen.

Hoe doen jullie dat? Of staat de man standaard in de keuken te helpen :think:  .....    :lol:

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

2

Re: bakpapier

Met een kloddertje boter...
Ik neem gewoon wat smeerboter en vet daarmee klodderig in en plak het bakpapier er zo tegenaan, werkt zelfs bij zo iets ingewikkeldere bloemvorm :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik vet de hele rand gewoon in met vloeibare boter en dan blijft de papieren strrok echt wel zitten! ;)

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

Ik gebruikte eerst ook bakpapier totdat ik hier op het forum las dat bakspray een uitkomst was en idd dat is ook zo ben er zo blij mee daarvoor deed ik altijd eerst bakpaier vastmaken met boter. Maar dat geeft ook vaak geklieder.....hahaha

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5

De bodem hoef je niet eerst uit te knippen ;)
Gewoon een groot genoeg vierkant bakpapier over de bodem plaatsen, de ring er overheen drukken en vastzetten.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Sir Kneighf schreef:

Gewoon een groot genoeg vierkant bakpapier over de bodem plaatsen, de ring er overheen drukken en vastzetten.

Dat kan alleen met springvormen, niet met 'gewone' bakpannen van bijvoorbeeld Wilton...

Mijn website: Presentaart

7

mascha schreef:
Sir Kneighf schreef:

Dat kan alleen met springvormen, niet met 'gewone' bakpannen van bijvoorbeeld Wilton...

Uiteraard, maar ik doelde dan ook hierop:

Mira Max schreef:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

8

ik smeer de vorm altijd in met boter en dan  knip ik een groot stuk bakpapier uit die legik op de bodem en strijk ik plat. en dan begin ik de zijkanten in te knippen iedere keer weer een stukje zodat de randen ook vlak zijn. ze overlappen elkaar wel maar op het einden doe ik ieder stukje wat loszit met een beetje botervast plakken. en op het laatst knip ik het overtollig papier gewooon weg

9

Sir Kneighf schreef:
mascha schreef:
Sir Kneighf schreef:

Uiteraard, maar ik doelde dan ook hierop:

Mira Max schreef:

Oh haha, dat had ik dan weer niet gezien...
Maar omdat iemand het had over de bloemenvorm, dat zijn over het algemeen geen springvormen ;)

Mijn website: Presentaart

10

Ik doe nooit bakpapier op de onderkant.
Ik spuit de vorm in en dan plakt het bakpapier aan de zijkant vanzelf vast eigenlijk. Ik knip een strook zo lang als de vorm is en dan plak ik die dus vast. Als ik een hogere taart wil dan laat ik het een flink stuk bpben de vorm uitsteken, gewone hoogte dan een klein randje.