1

Onderwerp: Marsepein kleuren met kitchen aid??

Ik heb hier ergens op de site gelezen dat iemand zijn mixer gebruikte om marsepein te kleuren? Wie o wie doet dat?
Ik heb nl een Kitchen aid en ben er nogal zuinig op :o:o ik geef toe behandel hem als mn kindje ;)
Zou de witte kneedhaak hier niet van verkleuren? en blijft de kom wel mooi? :o oei ik klink nou wel heel erg zeikerig, maar ben ik alleen als om mn machientje gaat hoor ;)

Gr. Linda

2

Re: Marsepein kleuren met kitchen aid??

er zijn mensen die het doen. Als je even de zoekfunctie gebruikt zul je het wel kunnen vinden.
Sommige doen het wel, sommigen durven het niet aan...

Mijn website: Presentaart

3

Je kneedhaak verkleurt er niet van en je kom beschadigd ook niet, maar ik kleur mijn marsepein er niet meer in. Het kan wel, maar hij staat dan wel vreselijk te stuiteren en ook ik ben erg voorzichtig met mijn KIT, dus vandaar dat ik het niet meer doe!?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Ik ben er zo

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ik heb het wel gedaan.

De marsepein eerst even in de magnetron gedaan zodat hij wat zachter is, dan de kleurstof erbij en met de witte deeghaak. Ik mix het maar even, tot de kleurstof is opgenomen en dan doe ik het verder met de hand (vind het toch een beetje eng) Maar dan worden je handen in elk geval niet zo vies van de kleurstof.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

6

Ik doe het ook af en toe. Ik krijg meer dan 500 gram kleuren gewoon niet voor elkaar met de hand. Ik ben maar 1.30 'groot' (:P) dus werk eigenlijk altijd boven m'n macht dus kan niet echt lekker doorkneden.

7

Ook ik doe het gewoon, nooit meer dan 500 gram tegelijk, zachte marsepein/fondant (magnetron doet idd wonderen) en op stand 1 met de haak. Ondertussen doe ik wat anders in de keuken (forummen bijv D-))
Suc6 ermee

lekker duurt het langst!