1

Onderwerp: aansnijden stapeltaart.

ik heb pas een stapeltaartje voor mijn zusjes verjaardag gemaakt , maar toen ik zelf op visite kwam had ze de taarten van elkaar afgehaald en op borden gezet (makkelijker snijden zij ze )

hoe doen jullie dat ? het hele leuke effekt van de gestapelde taart was weg !

ik had er 2 kartonnetjes tussen gedaan . dus ze waren ook makkelijk van elkaar af te pakken , maar dat was niet de bedoeling volgens mij.

Groetjes

2

Re: aansnijden stapeltaart.

He, jammer inderdaad! Maar ja, ze had blijkbaar geen flauw benul.

Vooraf instructies geven; eerst de bovenste taart aansnijden, daaronder zit een kartonnetje, dus je kunt niet per ongeluk 'door'snijden. Benadrukken dat het aansnijden 'gestapeld' makkelijk kan. En ev. nog even melden dat er in de onderste taart oneetbare stokjes zitten die de boel stutten.

En voor de rest, afstand nemen ;). Het gaat toch nooit 100% als je in gedachten had.

3

En toch probeer ik altijd zo te stapelen dat het juist makkelijk van elkaar af te halen is. Omdat je vaak ook verschillende vullingen per laag gebruikt en de een graag de een wil en de ander een andere smaak...

Dus eerst een heeeeeele poos naar kijken ;) en dan toch loshalen en aansnijden.
Of gestapeld snijden en dan allemaal dezelfde vulling... hahaha... of ze mogen niet kiezen en krijgen gewoon van boven naar beneden... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Ervaring leert dat ze ze inderdaad altijd van elkaar afhalen, ook al kunnen ze gestapeld snijden. En als ze ze van elkaar afhalen, adviseer ik altijd om met de onderste taart te beginnen met aansnijden, zodat de bovenste, nog een tijdje intact blijft!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Mijn moeder wist niet helemaal hoe een stapel in elkaar zit en sneed afgelopen weekend dwars door het kartonnetje heen (ik was er nog niet om snij-instructie te geven :0). Ze dacht al: dat is een stevige vulling :lol: 
(normaal is ze best slim hoor :D)

Groetjes, Sylvia

6

sylvia bvg schreef:

Mijn moeder wist niet helemaal hoe een stapel in elkaar zit en sneed afgelopen weekend dwars door het kartonnetje heen (ik was er nog niet om snij-instructie te geven :0). Ze dacht al: dat is een stevige vulling :lol: 

Ik zie dat helemaal voor me! Nu maar hopen dat ze de visite niet een stuk taart met karton heeft gegeven :)

7

sylvia bvg schreef:

Haha, wat grappig! :lol:

Misschien voortaan snij-instructie op papier meegeven??? ;)

Mijn website: Presentaart