1

Onderwerp: Boek Debbie Brown...

Ik heb het boek 50 Easy Party Cakes vandaag gekregen en ben er super blij mee. Het woord easy neem ik met een korreltje zout maar dat ter zijde.

Ligt het aan mij of wordt er in het boek wel een erg dikke laag marsepein gebruikt? Is dat bij dit soort taarten normaal? Ik wil gaan proberen iets uit het boek te gaan maken en inderdaad lijkt het me iets makkelijker om die vreemde vormen te bekleden met wat dikker marsepein.

Grt,
Petra

2

Re: Boek Debbie Brown...

Er wordt inderdaad wel erg veel marsepein gebruikt. Dat is daar normaal, ik vind het ronduit, nou ja, heel erg vies ;)
Je kan een dunnere laag gebruiken hoor, het werkt dan alleen wat lastiger. Maar beter een taart met een scheurtje wat je even handig wegwerkt als een taart die niet te eten is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Helemaal mee eens.
Ik denk dat ik gewoon iets kleins er uit ga proberen en dan wel met iets dikker marsepein om te kijken hoe het gaat.

4

Ik (bijna) al die boeken bekleden ze echt heel dik hoor.
Ik vind zo'n (gesneden) petit four van Peggy Porchen waar je de laag fondant van bijna een centimeter ziet ook heel smerig (eruit zien).
Maar ja, het wordt wel mooi strak, en je krijgt zeker geen vouwen in je fondant, met wat voor vorm dan ook.

Ik doe het ook veel dunner, maar met 3D gaat dat soms niet mooi, moet je ietsje dikker.

Maar wat zij doen is echt wel heel dik hoor, vooral bij DB vind ik het soms zoeken naar de cake.

Mijn website: Presentaart