1

Onderwerp: Taart zonder oven

Hoi allemaal,  Ik ben nieuw, zowel hier als op bakgebied. Nou heb ik een vraag.

Wat voor soort taarten kan ik maken zonder oven? Ik kwam zelf niet verder dan kwarktaart.

Mijn vriend woont namelijk in het buitenland, ze verkop?en sinds kort eigengemaakte taart bij de koffie, maar wij hebben in ons huis geen oven. Iemand nog een ander recept/idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2

Re: Taart zonder oven

Arretjescake!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Monchoutaart is ook een taart die je zonder oven kunt maken.
En kwarktaart met een kruimelbodem net als bij monchoutaart.

Verder kun je ook kant en klare vlaaibodems kopen waar je zelf banketbakkersroom en vruchten op kunt doen, maar dat vind ik toch altijd minder lekker dan helemaal zelfgemaakte taart.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

4

Tiramonchoutaart ook :P :9
http://www.smulsite.nl/rechts-tiramonchoucake.html

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

En je hebt ook nog zogenaamde gebaksschelpjes. Dat is van bladerdeeg met van die grove suikerkorrels aan de buitenkant. Lekker laagje chocolade (even au bain marie laten smelten) in het bakje smeren, banketbakkersroom en tenslotte verse aardbeien erop. :9 :9
Die had ik afgelopen keer (ook) voor mijn verjaardag gemaakt en waren als eerste op!

Groetjes, Marielle

6 Laatst bewerkt door Elja (30-04-2008 00:16)

Marielle14 schreef:

En je hebt ook nog zogenaamde gebaksschelpjes. Dat is van bladerdeeg met van die grove suikerkorrels aan de buitenkant. Lekker laagje chocolade (even au bain marie laten smelten) in het bakje smeren, banketbakkersroom en tenslotte verse aardbeien erop. :9 :9
Die had ik afgelopen keer (ook) voor mijn verjaardag gemaakt en waren als eerste op!

Waar koop jij die schelpen als ik vragen mag? Want die vind ik superlekker en ik heb ze nog nooit ergens gezien (of ik kijk er echt scheel naast...)

Oh en die tiramonchoutaart klinkt verrukkelijk!!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Boltaartjes of zoiets
vorm bekleden met gekochte cake
mousse maken en vullen
weer cake
etc... tot de vorm vol is
eigenlijk nog niet geprobeerd met vierkante vorm
maar zelf bakken blijft lekkerder

cateren is ook gebakjes maken :)

8

schelpen liggen bij ons in de supermarkt bij de koek afdeling. Het is een doosje met 4 stuks, ziet er groen uit en is geloof ik van Jos poel

9

Elja schreef:
Marielle14 schreef:

Waar koop jij die schelpen als ik vragen mag? Want die vind ik superlekker en ik heb ze nog nooit ergens gezien (of ik kijk er echt scheel naast...)

Oh en die tiramonchoutaart klinkt verrukkelijk!!

Bij ons in de AH liggen ze in het onderste schap bij de bakproducten, idd in een (donker)groen doosje van Jos Poel

Groetjes, Marielle

10

Over deze taart heb ik al heeeeeeeel veel positieve dingen gelezen, nog niet zelf getest, hij is wel mega zoet!

Banoffeetaart
Ingredienten

Voor het korstdeeg:
250 gram patisseriebloem
25 gram bloemsuiker
125 gram boter
1 ei
1 eierdooier
bakbonen
Voor de taartvulling:
2 blikjes gecondenseerde melk
5-6 rijpe bananen
400 ml slagroom
1 foffielepel instant koffie
1 el griessuiker
1 mespunt gemalen koffie
Bereiding
Bereiding van het korstdeeg:
Meng de bloem en de suiker in een kom, snijd de boter in kleine blokjes en werk ze door het mengsel van bloem en suiker tot een kruimelig deeg bekomen is.
Werk de eieren erdoor om een stevig deeg te bekomen.
Verpak het deeg in plastic folie en leg het een half uur in de koelkast.
Bestuif het werkblad met bloem en rol het deeg uit tot ongeveer 2mm.
Beleg de taartvorm met het deeg.
Doorprik het deeg met een vork en leg er een vel bakpapier in, vul met erwten of bonen om het deeg blind te bakken.
Verwarm de oven voor op 180 graden C. en bak het deeg ongeveer 10 tot 15 min.
Verwijder de bakbonen en bakpapier en bak nog 5 min. verder tot het deeg mooi goudbruin gekleurd is.
Laat de taartbodem afkoelen op een rooster.
Bereiding van de taart:
Leg de blikjes gecondenseerde melk in een kookpot en vul met water tot ze goed onderstaan.Hoe meer water hoe beter....kook de blikjes gedurende 5 uur op het kookpunt (matig vuur), zorg ervoor dat de blikjes gedurende het hele kookproces onder water staan !.
Zonder water kunnen de blikjes ontploffen.
Verwijder de blikjes uit het water en laat ze afkoelen tot kamertemperatuur.
Maak de blikjes open en bestrijk het deeg met de bekomen "toffee"
Snijd de bananen in de lengte door op ongeveer 5 á 6 mm en schik ze op de toffee, zorg ervoor dat de hele taartbodem bedekt is.
Klop de slagroom 34 stijf met de suiker en de oploskoffie, niet te lang kloppen.
Bestrijk de bananen met de slagroom, met behulp van een spatel, en bestrooi met de gemalen koffie.

11

Chocoladetruffeltaart!

12

Tienne schreef:

Over deze taart heb ik al heeeeeeeel veel positieve dingen gelezen, nog niet zelf getest, hij is wel mega zoet!

Banoffeetaart

Banoffee... Lekkerrrrrrr :9

Mijn website: Presentaart

13

Tienne schreef:

Banoffeetaart
Bereiding van het korstdeeg:

Verwarm de oven voor op 180 graden C. en bak het deeg ongeveer 10 tot 15 min.
Verwijder de bakbonen en bakpapier en bak nog 5 min. verder tot het deeg mooi goudbruin gekleurd is.
Laat de taartbodem afkoelen op een rooster.

misschien wel heel lekker.................maar geen ovenloze taart

Alles goed???? nee 3 fout

14

lune schreef:

[

Oeps vergeten te wijzigen :o , je kunt ook gewoon een bodem maken  van verkruimelde koekjes en gesmolten boter!!

15

Tienne schreef:
lune schreef:

[

Oeps vergeten te wijzigen :o , je kunt ook gewoon een bodem maken  van verkruimelde koekjes en gesmolten boter!!

Haha! Heel scherp!

16

Jeetje zeg, wat een ?deeen! Bedankt allemaal!

17

Je kunt natuurlijk altijd ergens een kant en klare cake of biscuit kopen, en die dan zelf vullen en bekleden!!