1

Onderwerp: Decoreren

Hallo medekoekebakkers,

Ik ben pas geleden begonnen met taarten versieren en nu ik er een voor mezelf aan het maken ben loop ik al gelijk tegen iets op waar ik graag antwoord op wil hebben. Is er iemand die me wil/kan helpen?? Ik heb vorige week royal icing gemaakt en het restant in de koelkast bewaard in een afgesloten bakje. Nu ik het opnieuw wil gebruiken wil het niet stijf worden met opkloppen. Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes, Anneke

2

Re: Decoreren

Heb je het met rauw eiwit gemaakt of met eiwitpoeder? Eiwitpoeder zou je wel weer op moeten kunnen kloppen, rauw eiwit volgens mij niet...

3

Hoi Marijke, de icing is een restant van de workshop maar ik weet dat het van royal icingpoeder is gemaakt. Ik heb het in de koelkast in een ronde luchtdichte bak bewaard.

4

Was het vorige week wel veel stijver dan? Ik roer icing uit de koelkast altijd alleen even door.. Maar ik ben ook nog niet echt een icing expert ;)
Misschien wat meer poedersuiker erdoor om het stijver te maken?

5

Als ik restant royal icing wil gebruiken, laat ik het voor gebruik zeker een halve dag rusten buiten de koelkast (dus op kamertemperatuur komen). Meestal is het zelfs stijver dan voorheen.....

Maar als het niet stijf genoeg is,idd wat poedersuiker er doorheen

Succes!

6

Als het slapper is geworden terwijl het alleen maar in de koelkast stond is het misschien niet meer goed? :S Volgens mij moet icing nl helemaal niet slapper worden. Ik bewaar het (zelfgemaakt, met eiwitpoeder) buiten de koelkast en als het wat te lang staat begint het langs de rand uit te lopen. Dan gooi ik het maar weg....

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Dank je wel voor alle reacties.
Ik heb de icing gewoon weer opgeklopt met een flinke eetlepel gezeefde poedersuiker en mijn bloemen gespoten. Het was niet echt zoals ik het tijdens de workshop had gebruikt maar het kon er mee door. Na afloop had ik wel verschrikkelijke spierpijn in mijn hand omdat de icing erg dik was in plaats van stijf. Het liep dus niet uit en voor degene die er geen verstand van hadden waren het prachtige bloemen. Ook ikzelf was niet ontevreden.
Binnenkort ga ik nog meer bloemen spuiten en de icing die ik over heb spuit ik gewoon op en bewaar het niet meer.
Groetjes aan jullie allemaal en tot horens.