1

Onderwerp: Domme vraag

Ben nog maar net bezig met taarten te maken
Doe ook nog alleen maar de hele simpele taraten, want al die prachtige kunst werken die jullie hier neer toveren, dat kan ik toch niet
Maar mijn vraag is eigenlijk: wat is het verschil tussen een ouwel en een sugar paste?
Hopenlijk kunnen jullie mij helpen

2

Re: Domme vraag

een ouwel is snoeppapier, misschien is het zo al een beetje duidelijker ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

3

Hallo laten we eens duidelijk zijn er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden....we zijn hier allemaal om van mekaar te leren.
Groetjes Nicole

Vele en lieve groetjes Nicole

4

nicole t schreef:

Hallo laten we eens duidelijk zijn er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden....we zijn hier allemaal om van mekaar te leren.
Groetjes Nicole

Daar dacht ik ook aan

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5 Laatst bewerkt door Carin (27-04-2008 19:46)

Domme vragen bestaan niet!
Ouwel is eetbaar papier (rijstpapier/hosti)
Een sugar paste dat weet ik ook niet. Ik denk dat het een icing sheet is.
Nu is je volgende vraag natuurlijk 'wat is een icing sheet' :lol:. En gelijk heb je! Een icing sheet is een vel flinterdunne, bewerkte, fondant dat door een printer kan zodat je er een foto/plaatje op kan (laten) printen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Sugar paste is toch gewoon fondant, rolfondant dus, om je taart mee te bekleden?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

IK dacht dat sugarpaste en flowerpaste hetzelfde was.Rolfondant kun je niet flinterdun uitrollen en flowerpaste(ik dacht dus sugarpaste) kun je superdun uitrollen om prachtige bloemen mee te maken!!!
Groetjes Nicole

8

Sugarpaste = rolfondant.

9

Het is in ieder geval geen gewone rolfondant, waarmee wij de taarten bekleden (tenzij je marsepein gebruikt :lol:) want het is geschikt om door een printer te voeren.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Hoi, inis ik wilde in je album gaan kijken en toen ik die open klikte kwam ik in de mijne terecht hoe kan dat???

Ini schreef:

Sugarpaste = rolfondant.

11

nicole t schreef:

Hoi, inis ik wilde in je album gaan kijken en toen ik die open klikte kwam ik in de mijne terecht hoe kan dat???

Omdat je standaard ingelogd staat bij mijnalbum.nl; daardoor kom je bij een link naar een album, als dat geen fotopagina is (dus bijv. http://vanmarianne.mijnalbum.nl) altijd op je eigen pagina terecht.

On topic: Sugarpaste is inderdaad de engelse term voor rolfondant.
Een sugar paste disc is dus een heel dunne plak uitgeharde fondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Hallo marriane ik begrijp dit niet goed want als ik reageer op berichten heb ik vanonder niets waar je op kan klikken dus niemand kan eigenlijk mijn album zien tenzij ik de foto's overplaats, en ik heb op verschillende websites gaan kijken of zich dat nog voordeed maar bij ieder persoon zat het juiste album en elke keer als ik inis ga kijken kom ik in mijn album terecht???? Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp het niet en vind het eigenlijk ook niet leuk want iedereen die gaat kijken denkt dat het haar taarten zijn!!! Groetjes Nicole

Marianne schreef:
nicole t schreef:

Omdat je standaard ingelogd staat bij mijnalbum.nl; daardoor kom je bij een link naar een album, als dat geen fotopagina is (dus bijv. http://vanmarianne.mijnalbum.nl) altijd op je eigen pagina terecht.

On topic: Sugarpaste is inderdaad de engelse term voor rolfondant.
Een sugar paste disc is dus een heel dunne plak uitgeharde fondant.