1

Onderwerp: Vlaggen op IJzerdraad

Beste mensen,

Graag wil ik deze zomer een "Kiterunner-taart" maken voor mensen die uit Afghanistan komen. Dus: een taart met vliegers die erboven "zweven". Nu heb ik alleen geen idee hoe ik een vlieger van icing aan een ijzerdraadje kan bevestigen. Wie heeft de "gouden tip"?

Alvast bedankt!

Groet,
Janet

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Vlaggen op IJzerdraad

Misschien kun je de vlag beter van fondant met (veel) tylose maken? Daar kun je, als je hem niet te dun maakt, gewoon het ijzerdraadje in steken en hem vervolgens laten drogen.
Als je hem pers

Groetjes, Pauline

3

Hmm, volgens mij kun je het ook zo doen: spuit eerst met dikke icing de buitenrand(en) van je vlieger op een plastic mapje. Vul daarna in met dunne icing en zorg dat je er bijvoorbeeld een cocktailprikkertje  ofzo inzet zodat daar een gaatje komt. Misschien het prikkertje een beetje invetten? Dan heel goed laten drogen (echt wel een nacht ofzo) en voorzichtig van het plastic halen. Dan zijn de vliegers gedroogd en hard en niet zo zwaar, dus wellicht zou het dan moeten lukken..... 'k zou het wel eerst uitproberen... Succes en laat je het eindresultaat een keer zien?

Groetjes, Tessa

4

En maak er meer dan je wil gaan gebruiken voor de evt breuken...

5

Super! Dank voor de tips!!! Ik ga alles eens even uitproberen.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...