1

Onderwerp: Lemoncurd

Hoi,

Ik heb bij de appie een pot lemoncurd mee genomen en die wil ik nu gaan gebruiken.
Hoe dik moet ik de laag maken?!?!??! Zoals bv jam een dun laagje? Of zoals een feestelijke cremevulling een lekkere flinke laag?
Kan de lemoncurd samen met botercreme met een smaakje en pastjes mandarijn of wordt dat te fruitig en kan er beter iets zoets bij?

grt,
Petra

2

Re: Lemoncurd

Lemoncurd is heerlijk, maar moet je niet te dik gebruiken, een dun laagje zoals jam is goed!
Je kunt botercreme op smaak brengen met de lemoncurd door er 2-3 eetlepels doorheen te mixen en de combinatie met manderijntjes is :P :9 :P :9

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Okie dokie!
Was al bang dat ik er een flike laag op zou doen en de mensen de hele dag met een zure blik op hun gezicht zouden rondlopen.
Wordt dus lemoncurd door botercreme en dan manderijntjes. Dan moet ik er nog 1 vulling bij....ummmmm bavarois met aardbeien kan dat bij jij? de andere vulling denk jij? Ben zo bang dat ik een verkeerde combinatie maak....

4

Ik zou zelf omdat je al een cremige vulling hebt, voor de andere vulling een jamlaagje doen, inderdaad aardbei of zo.
Maar dat is persoonlijk, ik doe eigenlijk altijd 1 cremelaagje, 1 jamlaagje...
Jouw idee zal absoluut ook lekker smaken!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Ik zou ook een laagje jam doen en een laagje botercreme met lemon curd erdoor. Dat is me toch lekker! Hier echt een favoriet!
Groetjes, Monique

6

Omdat de taart hoog wordt dacht ik zelf an 3 lagjes met niet teveel verschillende smaken.
Dus aarbeienjam, laagje botercreme gemengd met lemoncurd en mandarijntjes en dan iets met verse aardbeien.
Pfffffffffffff valt allemaal niet mee op de maandagmorgen zeg!