1

Onderwerp: Bakblik bloemvorm maat 25

Wie heeft deze thuis liggen? Ik wil graag zo`n groot bloempatroon hebben voor een taart. Ik ben zelf al een tijd bezig geweest deze te maken maar kom nooit netjes uit met de blaadjes.

Wie zou deze dus even over willen trekken en scannen en mij toesturen?

Hoop dat iemand deze heeft en alvast bedankt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Bakblik bloemvorm maat 25

...je bedoelt gewoon zoiets?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FR686PB.jpg
(je kunt de inkepingen kleiner maken)

3

Dit is toch diagonaal niet 25 cm?

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Je kan toch het plaatje opslaan, dan inzoomen/vergroten en dat overtrekken op een blaadje??? Zo doe ik het altijd.

Mijn website: Presentaart

5 Laatst bewerkt door jolanda71 (26-04-2008 18:05)

Kijk ik wil graag zoiets maken.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/tiered_cakes_902-1108.jpg

Kijk ik wil zoiets maken, niet de hele taart hoor maar 1 laag daarvan.

6

Huh..? Volgens mij volg ik het nu niet helemaal meer... :|

7

Het roze is een bloemvorm die boven op de witte laag gelegd is. Kun je zo slecht zien maar ik heb het boek en dan zie je het duidelijker.

8

Oooo, zo! :) Dan moet de bloem zeker meer blaadjes hebben dan 5! ;)

9

Neem de bakvorm (de ronde) leg hem even op de fondant voor de maat en maak dan met de hand de golfjes rond de cirkel.
:think: ik weet niet of ik dat goed uitleg ?

10

ja je legt het heel goed uit hoor. Ik snap het maar dat dient zich een probleem aan dat de het nooit goed uitkomt. Ik heb dit nl al op papier uit geprobeerd (je wil niet weten hoe vaak) Dus daarom dacht ik van miss heeft iemand zo`n blik

11

he dat word wat moois zo te zien, worden die pareltjes dan gemaakt met icing?

12

blackangel schreef:

he dat word wat moois zo te zien, worden die pareltjes dan gemaakt met icing?

Nee hier staat van fondant. Die van mij word niet hetzelfde maar wil wel de bloem eroverheen leggen.

13

Dan leg je een koordje rond je ronde bakblik, dan heb je die lengte en dan begin je dat koordje te vouwen tot je aan het aantal blaadjes komt dat je wil hebben.
En met jouw maatje pas je dan af, dan komt het altijd uit.
Je kan ook die lengte meten en dat delen door het aantal blaadjes en dan een koordje op die lengte afknippen en rondom afpassen.

Weer zo een omstandige uitleg.

14

Hihi ja je moet wel wakker zijn om het te snappen :lol: maar gelukkig ben ik dat dus ik ga dat eens proberen. Dank je wel voor het meedenken.