1

Onderwerp: Tulband gat vullen? ..

Jullie zullen wel denken, waar heeft ze het nou over?
Nou, voor a.s. zondag heb ik mijn eerste :/ barbietaart op bestelling. Ik heb hiervoor een tulband gebruikt. Nu zie ik, dat de gat best wel groot is, en ben dus bang dat de Barbie voor/achterover gaat leunen, of erger nog naar de zijkant gaan uitwijken.
Mijn vraag aan jullie dus, vullen jullie deze gat voor de stabilitiet van Barbie, of niet?
En wat gebruiken jullie om de gat te vullen? Ik dacht n.l. aan spekjes (ja de roze en gele dingen), zal dat gaan?

Ik hoor het graag.

Groetjes Tweety!

2

Re: Tulband gat vullen? ..

Eventueel met overgebleven biscuit zou het ook kunnen, denk ik..

3

jij had toch een te hoge biscuit gebakken ergens :P ;)

4

Ik zet de benen van de barbie krom zodat ze goed vast in het gat komt te zitten. Ik heb nog maar 2 barbietaarten gemaakt en daarbij lukte dat goed, zakte ook niet scheef.

groetjes monica.
mijn album

hoi tweety

ik heb de vorige keer het gat gevuld met een stukje biscuit wat over was en toen heb ik chocolade gesmolten en het gat vol gegoten en dat werkt goed en was ook nog is heel erg lekker

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl

6

evamaria schreef:

jij had toch een te hoge biscuit gebakken ergens :P ;)

Ja van de ondertaart inderdaad ;) Maar die ga ik dan bewaren voor een andere taart.

Groetjes Tweety!

7

monica schreef:

Ik zet de benen van de barbie krom zodat ze goed vast in het gat komt te zitten. Ik heb nog maar 2 barbietaarten gemaakt en daarbij lukte dat goed, zakte ook niet scheef.

Dat is een goede tip :thumb: ga ik onthouden!

Frutsel-Daantje schreef:

ik heb de vorige keer het gat gevuld met een stukje biscuit wat over was en toen heb ik chocolade gesmolten en het gat vol gegoten en dat werkt goed en was ook nog is heel erg lekker

die ga ik onthouden voor de volgende keer :thumb: Deze opdrachtgever wilde geen chocolade in de taart bewerkt hebben.

Groetjes Tweety!

8

Inderdaad de benen van de barbie erin, mocht je nog wat ruimte overhebben rond het middel, dan kun je dat nog opvullen met een rolletje marsepein/fondant in dezelfde kleur als de jurk...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !