1

Onderwerp: Net mijn kapsel eruit gehaald ...

... en het is 9cm hoog geworden! :O

Ik wou een 25 cm taart bakken, dus de maten van felicitaart overgenomen (400gr mix, 40ml water, 6 ei), alles gemaakt, in de bakring gedaan. Kuiltje gemaakt (goeie tip van Bettie op de freubeldag Bien en Koenie), veel naar de zijkanten gestreken. Wel alles met bakpapier bedekt.
Geen bergje aan de bovenkant yippeee!! maar o o o, wat een hoge taart. Tis eigenlijk bedoelt als ondertaart voor een barbie, maar nu is het heel erg groot.

Zit erover te denken om een stuk uit te snijden/af te halen. Wat denken jullie? Wordt anders echt een joekel! Of deze bewaren, en morgen een nieuwe maken?

Groetjes Tweety!

2

Re: Net mijn kapsel eruit gehaald ...

He Tweety, goeie tip he? hahaha
Nou ik ben blij dat je nu een hoge taart hebt, snij hem anders in lagen en doe je 1 of 2 lagen in de vriezer voor een volgende keer.
En als je volgende taart ook weer te hoog is snij je daar ook weer 1 of 2 lagen af en dan kan je daar weer een nieuwe taart van maken.
Snap je?

Veel taart plezier

3

Ha Bettie! Bedankt voor je antwoord!
Jaaaaahaaa, super tip zeg!
Zat inderdaad al te denken om 1 of 2 lagen eruit te laten voor een andere taart. Moet er wel aan denken of anders opschrijven dat dit 25cm is. Anders heb ik een scheve taart ;)

Groetjes Tweety!

4

een kuiltje in het midden van je deeg?
amai 9 cm met 6 eieren?
ik zou ook blij zijn hoor

5

wauw super tof zeg :)
well done ;)

6

blackangel schreef:

een kuiltje in het midden van je deeg?
amai 9 cm met 6 eieren?
ik zou ook blij zijn hoor

Meestal als ik een taartbak in mijn bakpan heb ik zo'n bergje die ik later af moet snijden. Dit keer heb ik het in mijn bakring gemaakt. Nadat ik de deeg in de bakring hebt gemaakt, met mijn spatel de deeg naar de zijkanten verwerkt, zodat er een kuiltje onstaat in mijn bakring. En voila, geen bergje, maar wel een super hooge taart!

Moest 25cm rond hebben, dus vandaar de recept gevolgd. Ik ben ook heel erg blij hoor, maar lijkt me wel erg hoog voor de ondertaart voor een barbietaart. Denk dat ik een laag of 2 gaan bewaren ;)

Groetjes Tweety!

7

zou je taart dan zo hoog gekomen zijn door dat kuiltje?
stel je eens voor als je daar vulling indoet, bekleed, dan moet dat een mega hooge taart zijn zeg

8

Ik zou hem bewaren en een nieuwe bakken. Ik vindt persoonlijk een hoge taart altijd heel leuk en iets apart hebben.

En straks passen je andere onderdelen van de andere kapsels niet mooi op elkaar, of zijn anders van structuur ofzo.